یارانه‌ها طبق بودجه ۱۴۰۱ واریز می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: امروز بازتوزیع یارانه به مراتب بیشتر از سال‌های گذشته است که برای ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت می‌شد.

آقای میرکاظمی گفت: میزان یارانه‌ای که اکنون باز توزیع می‌شود، بسیار بیشتری از چیزی است که باید به ارز ترجیحی داده می‌شد؛ یعنی اگر میزان کل یارانه‌ها از نظر ریالی، به ۴۵۰ هزار میلیارد تومان برسد و ما به التفاوت نرخ ارز را ۲۰ هزار تومان در نظر بگیریم، میزان کل یارانه‌ها بیش از ۲۲ میلیارد دلار می‌شود که قبلاً این میزان هزینه نمی‌کردیم.

او گفت: مطلب اصلی که بحث اصلاح پرداخت نقدی یارانه‌ها، تامین کسری بودجه نیست؛ بلکه این است که دولت از کف بازار بیرون می‌رود و دیگر واردکننده و توزیع کننده نخواهد بود که باید این اقدامات به بخش خصوصی سپرده شود.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، یارانه قبلا در ابتدای زنجیره توزیع پرداخت می‌شد و به دست مردم نمی‌رسید؛ یعنی به جایی خارج از مرز‌ها و شبکه توزیع می‌رفت، ولی اکنون به خود مردم می‌رسد و هدر نمی‌رود.

پرداخت یارانه‌های نقدی از اردیبهشت امسال با تغییر رویه مواجه شده هر ماه با شیوه جدید به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود؛ این یارانه برای سه دهک پایین به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار و شش دهک بعدی ۳۰۰ هزار تومان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۵:۱۰ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
یارانه ندید اصلا قیمت درست شه تمام ــــــ خودتان هم گیج نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
خواهشا ما کوپن دیجیتال نمیخواهیم ..من یک روستایی هستم..مرغ و تخم مرغ و لبنات خودم تولید میکنم...تورو خدا نقدی بدهید خیلی خیلی بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
همین حضرت آقای میرکاظمی بودند که می‌گفتند ما به کارمندان ۲۵درصد حقوق اضافه نمی‌کنیم و ۳۰درصد گرانی اجناس!!!!!!؟؟؟؟؟ خبر از بازار داری؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
لعنت به کسی که مسئول زجر باز نشسته هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
شما فقط قرار بود با افزایش یارانه فقط مرغ وتخم مرغ ولبنیات وروغن را افزایش قیمت بدهی پس این چه کاریه که همه چیز داره گرون تر از روز قبل به دست مردم میرسه مردو واقعا توان ندارن از کجا شکم زن وبچه هاشون را سیر کنن چرا انقدر مردم بیچاره را اذیت میکنید خودتا که مسؤل هستید یک ماه جای خودتان را با یکی از این خانواده ها عوض کنید بدون داشتن کارت ها بانکی تان فقط باهمان یارانه ای که پرداخت میکنید ببینید میتوانید زندگی را بچرخانید وای به حال کسانی که مستاجر هم هستند با اجاره های سر به فلک کشیده شمارا به قبر شش گوشه امام حسین رحم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
سلام تشکرازدولت مردمی عدالت برای رزمندگان دفاع مقدس معسرفاقدبیمه حمایت کردندتقاضاداریم بیمه درمانی تکمیلی وزارت دفاع ارتقاومساعدت فرمایندتشکرازمجلس انقلابی پیگیری کردندوحمایت ازرزمندگان معسر
Romania
محمد
۱۹:۳۴ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
برداشتن یارانه ها وواقعی کردن قیمتها کار درستی است ولی باید طرف دیگر این کفه ترازو هم که پرداخت دستمزد وحقوق ویارانه هست وحقوق برای افراد بیکار هم حقیقی شود تا اقتصاد درست شود وگرنه کشور در موقعیت خطرناکی قرار خواهد گرفت خساست جایی درمعادلات اقتصادی ندارد وبادستور وسیاست درست میتوان به اقتصاد درست کمک کرد وگرنه اقتصاد هردوی آنها را نابود میکند باید بفکر درآمد درآمد تزیارانه ها نبود اگر قبلاً یارانه زیاد می‌دادیم افراد بیکار هم یجوری نون شب را درمیوردند ولی الان نمیشه دیگه چون گران شده باید بفکر افراد بیکار وانچه از یارانه درآمد حاصل شده به جامعه تزریق کرد ولیشتر حتی با درست کردن دستمزدها وحقوق ها آنوقت اقتصاد شکوفا میشه وگرنه به بن بست میرسیم ونابودی صددرصد خواهد بود
آخرین اخبار