بیماری پادشاه عربستان دلیل تعویق سفر بن سلمان به ترکیه

مقامات ترکیه اعلام کردند سفر ولیعهد عربستان به این کشور به دلیل وخامت حال پدرش به تاخیر افتاده است.

به گزارش سی‌ان‌ان عربی، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سفر خود به آنکارا را که قرار بود در روز ۲۵ می (۴ خرداد) انجام شود، به دلیل بیماری پدرش ملک سلمان بن عبدالعزیز به تعویق انداخته است.  

 تاریخ بعدی سفر بن سلمان به ترکیه مشخص نشده است. اما خبرگزاری آناتولی به نقل از مقامات اعلام کرد: انتظار داریم این دیدار در روز‌های آینده در ماه جاری انجام شود و همکاران ما در حال کار بر روی تعیین تاریخ برگزاری آن هستند.

پیشتر مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفته بود که ولیعهد عربستان سعودی قصد دارد در سفری پس از سفر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به عربستان سعودی به آنکارا سفر کند.

او تاکید کرده بود که ارتباطات برای عادی سازی روابط ترکیه و عربستان سعودی در سطوح مختلف ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اینترنتی براثا پس از انتشار اخبار مربوط به وخامت اوضاع جسمانی سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی در رسانه‌ها، همزمان شایعاتی درباره تلاش‌های بن سلمان برای بر تخت پادشاهی نشستن منتشر شد و تحرکات اخیر بن سلمان در عرصه سیاست خارجی اشاره به حقیقتی دارد که او به زودی پادشاه عربستان می‌شود.

ماه گذشته بود که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه پس از گذشت ۴ سال از قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار سعودی در ترکیه به عربستان سعودی سفر کرد.

فروردین ماه سال جاری پس از اظهارات رئیس‌ جمهور ترکیه درباره بهبود روابط با کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس، یک دادگاه ترکیه‌ای رسماً حکم توقف محاکمه غیابی عاملان قتل خاشقچی و ارجاع پرونده به دستگاه قضایی عربستان را صادر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
حقیقت این است که از سفر به خارج می ترسد و نگران شورش (چیزی شبیه حادثه تیراندازی در کاخ الخزامی ریاض )و خلع از سمت ولیعهدی است. سفر به امارات را هم وقتی رفت که فیلم و خبر خروج پادشاه از بیمارستان ملک فیصل جده منتشر شد.او از پدرش بعنوان سپر و ضربه گیر استفاده می کند و کارهای خود را با پوشش او جلو‌ می برد،برخی شاهزاده ها هم به احترام سلمان فعلا کاری با او ندارند اما به محض اینکه خبر مرگ ملک سلمان منتشر و پشت وی خالی شود خشم خود را بیرون خواهند ریخت و باید انتظار جاری شدن حمام خون و اختلاف شدید بین امرا و شاهزادگان بر سر قدرت را داشت.به احتمال زیاد سفر به ترکیه و مصر و اردن و قبرص و رژیم صهیونیستی را پس از سفر احتمالی بایدن و نشست شورای همکاری خلیج فارس و بعد از اعلام پادشاهی خود و پایان موسم حج انجام خواهد داد.
آخرین اخبار