گفتگوی وزیر خارجه آمریکا با محمود عباس

منابع خبری از گفتگوی آنتونی بلینکن با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خبر دادند.

در تماس تلفنی آنتونی بلینکن با محمود عباس، درباره اهمیت حفظ آرامش و تنش زدایی در اراضی اشغالی و تلاش‌های دو طرف در این باره گفتگو شد.

گفتگوی بین این دو در حالی صورت می‌گیرد که ایال هولاتا، مشاور امنیت رژیم صهیونیستی در واشنگتن با وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا برای گفتگو درباره موضوعات مشابه دیدار کرد. به گفته وزارت امور خارجه، گفتگوی میان هولاتا و شرمن هم درباره اهمیت همکاری رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها برای حفظ آرامش و کاهش تنش بوده است.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست مطبوعاتی روزانه خود با خبرنگاران گفت واشنگتن معتقد است که بازگشایی کنسولگری در قدس شرقی می‌تواند راه مهمی برای تعامل با مردم فلسطین باشد.

به گزارش رویترز، پرایس درباره این تصمیم گفت واشنگتن در حال مذاکره با فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها بر سر این موضوع است. به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا حساسیت‌های منحصر به فردی نسبت به بازگشایی این مرکز خاص وجود دارد.

بسیاری از مقامات رژیم صهیونیستی می‌گویند بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس شرقی نقض آشکار آنچه حاکمیت این رژیم در سرزمین‌های اشغالی می‌خوانند، است. بسیاری نیز معتقدند که این موضوع می‌تواند یکی از محور‌های اختلاف در کابینه رژیم صهیونیستی باشد و مقامات این رژیم را مجبور به موافقت با این تصمیم کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۷ با به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی، کنسولگری آمریکا در قدس شرقی را در سفارت این کشور ادغام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار