وال استریت ژورنال مدعی شد؛

تلاش برخی از اعضای اوپک برای تعلیق مشارکت روسیه در توافقنامه تولید نفت

وال استریت ژورنال گزارش داد که برخی از اعضای اوپک می خواهند مشارکت روسیه در توافقنامه تولید نفت این سازمان را تعلیق کنند.

نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از برخی از منابع آگاه که نامی از آنها نبرده است، مدعی شد برخی از اعضای اوپک درصدد تعلیق مشارکت روسیه در توافق مربوط به تولید نفت هستند.

طبق گزارش وال استریت ژورنال این منابع گفته اند: برخی از اعضای سازمان اوپک بررسی موضوع تعلیق مشارکت روسیه در توافقنانه تولید نفت را در دستور کار قرار داده اند. بررسی تعلیق مشارکت روسیه در توافقنامه تولید نفت اوپک، همزمان با آغاز تحریم های آمریکا و اروپا علیه نفت این کشور مطرح شده است.

منابع مذکور توضیح داده اند که تعلیق مشارکت روسیه، فرصت را برای عربستان، امارات و دیگر تولیدکنندگان نفت فراهم می کند تا نفت بیشتری را به بازار عرضه کنند.

آنها تأکید کرده اند که برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس، برنامه ریزی برای افزایش تولید نفت خود را طی ماه های اخیر شروع کرده اند.

صبح امروز -سه سنبه- شارل میشل، رئیس شورای اروپا اعلام کرده بود که ۲۷ کشور اتحادیه اروپا، دوشنبه شب، با تحریم نفت روسیه، که بیش از دو سوم از واردات نفت از این کشور را در برمی گیرد، موافقت کردند.

شارل میشل در صفحه شخصی خود در توییتر مدعی شد: «این کاهش واردات، که تا پایان سال اجرایی خواهد شد، منبع مالی عظیم ماشین جنگی روسیه را از بین می‌برد، فشار حداکثری را بر مسکو وارد می‌کند و روسیه را بر آن وا می دارد تا به جنگ خاتمه دهد».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
شایعه و تلاش برای کاهش قیمت نفت و گاز. عربستان به بایدن محل سگ نزاشت. آمریکا مجبوره هر چی عربستان گفت قبول کنه که در این صورت هم روسیه تلافی و به یمنی‌ها کمک میکنه. وضع دنیا مثل یه کلاف سر در گم شده که غربی‌ها هر کاری می‌کنند از یه جای دیگه بلا سرشون نازل میشه
آخرین اخبار