رئیس‌جمهور در تماس تلفنی با همتای سنگالی:

ایران شریک قابل اعتمادی برای قاره آفریقاست

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: توجه به آفریقا یکی از محورهای اصلی سیاست خارجی ایران است.

رئیس جمهور تماس تلفنی با رئیس جمهور سنگال و رئیس دوره‌ای اتحادیه آفریقا به نقش اتحادیه آفریقا در برابر یکجانبه گرایی و تحریم استعمار اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران شریک قابل اعتمادی برای همه ملل آفریقا بوده و خواهد بود.

حجت‌الاسلام رئیسی توجه به قاره آفریقا را یکی از محورهای اصلی سیاست خارجی ایران عنوان نموده و تأکید کرد: ما برای گسترش روابط با قاره آفریقا خصوصا سنگال و توسعه روابط جنوب - جنوب آمادگی کامل داریم و در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد.

مکی سال نیز به سابقه روابط دوستانه دوکشور اشاره کرد و گفت: روابط کنونی ما کمتر از آن میزانی است که باید باشد و ما آماده هرگونه همکاری برای ارتقای آن هستیم.

رئیس جمهور سنگال به همکاری خوب کشورش با برخی از شرکت‌های ایرانی اشاره کرد و اظهار داشت: بنده ۲ بار به ایران آمده و از نزدیک پیشرفت‌های شما را دیده‌ام.

اول اردیبهشت مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران از رکوردشکنی صادرات کشور به آفریقا نسبت به سال‌های گذشته خبر داد و گفت: ۵۷۹ میلیون دلار رقم صادرات ایران به آفریقا در سال ۱۳۹۹ بوده است که در سال گذشته با افزایش ۱۰۷ درصدی، این رقم به هزار و ۱۹۵ میلیون دلار رسیده است.

بر اساس آمار اتاق بازرگانی تهران نیز در میان سه کشور آفریقایی کنیا، مالی و سنگال، طی سال‌ های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ صادرات ایران به کنیا از سایر کشورهای مذکور بیشتر بوده و در سال ۱۳۹۹ به ۵۰.۸ میلیون دلار رسیده که نسبت به سال قبل با افزایش ۵.۴ درصدی همراه بوده و پس از کنیا صادرات ایران به مالی و سنگال در سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۳۰۰ هزار دلار و ۶.۵ میلیون دلار بوده که نسبت به سال ۱۳۹۸ با کاهش حدود ۷۷ درصدی و افزایش نزدیک به سه برابری همراه بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
بعد از اتباع افغانی که سالها از منابع و شغل مردم ایران استفاده کردن حالا نوبت افریقایی های عزیز هست که مهمان رئیسی بشن بیان ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
من به این افریقاییها بیشتر از عربها اعتماد دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
نبودی گشتم پیدات کردم یکم گرونی ها را بیشتر کن این هفته شیبش ملایم بوده
آخرین اخبار