رکورد دار صعود به اورست، رکورد خود را شکست

کامی ریتا، کوهنورد معروفی که بارها قله اورست را فتح کرده است، باز هم رکورد زد.

کامی ریتا، برای بیست و ششمین بار قله اورست را صعود و رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرد. این درحالی است که بیش از ۳۰۰ نفر در تلاش برای فتح مرتفع‌ترین قله جهان جان خود را از دست داده‌اند.

 کامی ریتا، یک راهنمای شرپا با تجربه نپالی، رکورد خود را برای بیشترین صعود به قله اورست شکست. او روز شنبه به قله ۸۸۴۹ متری (ارتفاع ۲۹۰۳۲ فوتی) رسید و سالم به کمپ‌های پایین‌تر بازگشت.

تارانات آدیکاری، مدیر کل دپارتمان گردشگری در کاتماندو پایتخت نپال گفت کامی ریتا رکورد خود را شکسته و رکورد جدیدی را در کوهنوردی  ثبت کرد، این بیست و ششمین صعود ریتا به قله بود.

ریتا کیست؟

ریتای ۵۲ ساله، برای اولین بار در سال ۱۹۹۴ به اورست صعود کرد. از آن زمان، او تقریبا هر سال از این کوه بالا می‌رود و در حال حاضر چندین رکورد جهانی برای بیشترین تعداد صعود به ثبت رسانده است. در سال ۲۰۱۹ او اعلام کرد که می‌خواهد قبل از بازنشستگی از کوهنوردی، ۲۵ صعود به اورست انجام دهد.

او یک گروه ۱۰ نفره را در صعود اخیر خود به قله رهبری کرد. این کوهنورد مسیر خط الراس جنوب شرقی را که "شرپا تنزینگ نورگی" و "سر ادموند هیلاری نیوزلندی" برای اولین بار در سال ۱۹۵۳ از قله استفاده کردند، طی کرد.

ریتا چندین کوه دیگر از مرتفع‌ترین کوه‌های جهان از جمله K-۲، Cho-Oyu، Manaslu و Lhotse را طی کرده است.

در مجموع ۳۱۱ نفر در تلاش برای صعود به قله اورست جان خود را از دست داده اند. امسال نپال ۳۱۶ مجوز برای صعود به اورست در فصل اوج که تا ماه می‌ ادامه دارد، صادر کرده است، زیرا این ماه بهترین شرایط آب و هوایی را برای صعود دارد. سال گذشته نیز ۴۰۸ مجوز صادر شد.

هیمالیا به دلیل ازدحام بیش از حد که عاملی در مرگ چند کوهنورد در سال ۲۰۱۹ بوده است، با انتقاد مواجه شده است. اکسپدیشن‌های کوهنوردی سالانه صد‌ها میلیون دلار به اقتصاد نپال کمک می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار