وزیر دارائی روسیه:

روسیه مسئول و عامل ایجاد تورم در کشور‌های غربی نیست

وزیر دارائی روسیه اعلام کرد برخلاف آنچه که کشور‌های غربی می‌گویند، روسیه مسئول تورم اخیر در دنیا نیست.

آنتون سیلووانوف گفت: کشور‌های غربی به تازگی سیاست‌های نامتوازن مالی را با چاپ و انتشار پول برای تحریک اقتصاد خود به اجرا گذاشته اند؛ این اقدامات با توجه به همه گیری در نهایت به انتشار مقادیر عمده‌ای نقدینگی شده است، نتیجه تزریق چشمگیر پول در کوتاه مدت این می‌شود که پول زیادی در بازار وجود دارد، ولی میزان کلی کالا ثابت مانده است و طبیعتا قیمت‌ها بالا می‌رود.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی جی تی ان، وزیر دارائی روسیه گفت: در حال حاضر غرب روسیه را به ایجاد تورم هفت تا نه درصدی در این کشور‌ها متهم می‌کند، ولی این اتهام بی اساس است؛ تورم در این کشور‌ها حتی قبل از شروع عملیات ویژه نظامی روسیه در ماه فوریه در حال افزایش بود.

او گفت: تحریم‌های غربی علیه روسیه و نیز محدودیت‌هایی که غرب برای صادارت انرژی و دیگر اقلام برای روسیه اعمال کرده است، باعث افزایش هر چه بیشتر تورم در این کشور‌ها می‌شود. در نهایت، این مردم­هستند که از این وضعیت و تورم آن رنج می‌برند، بیش از همه گروه‌های فقیر و تورمی را که دولتی ایجاد کرده است در نهایت بر اعتماد عمومی به آن دولت تاثیر می‌گذارد.

کشور‌های سراسر جهان تورم مارپیچی را تجربه کرده اند که یادآور بحران رکود تورمی در دهه ۱۹۷۰ است و قیمت مواد غذایی، سوخت و سایر کالا‌های ضروری در حال افزایش است. اقتصاددانان عواملی از جمله بحران زنجیره تامین جهانی، برنامه ریزی ضعیف انرژی، شوک‌های مرتبط با کووید و آشفتگی ناشی از بحران اوکراین را مقصر می‌دانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار