اقدام ضد ایرانی- اسلامی جشنواره کن واکنش اهالی فرهنگ خراسان رضوی را برانگیخت

اقدام موهن و ضد اسلامی- ایرانی جشنواره فیلم کن و توجه به فیلم "عنکبوت مقدس" که منجر به جریحه دار شدن باور‌ها و اعتقادات شیعیان جهان شد واکنش اهالی فرهنگ و هنر خراسان رضوی را برانگیخت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: تار‌های عنکبوت شیطان؛ کجا می‌تواند نور خورشید گنبدت را پنهان کند؟

محمد حسین زاده گفت:  انگور‌های زهرآلود مامون- روزی گلوله توپ روس شد روی گنبدت - روزی گلوله تفنگ رضاخانی روی سینه نمازگزار گوهرشادت - روزی انفجار کینه دشمن تا خون عاشقانت جاری شود در طواف ضریحت - روزی چاقوی داعش در قلب زائرت و حالا دوربینی شده است در دست بنی عباس و بنی امیه! "

همچنین گروه امور سینمایی خراسان رضوی نیز در بیانیه خود ضمن محکوم کردن اقدام سیاسی و ضد ایرانی جشنواره فیلم کن آورده است: عشق مقدس ما امام رضا (ع) به عنکبوت کَن غبار نگیرد، که او آفتاب لایتناهی است بر عالم و عالمیان.

در این بیانیه آمده است: تار‌های ریشه در حقد و کین به تصور خود تصویر می‌تنند بر فرهنگ و هنر این مرز و بوم و باور و اعتقاد مردمانش، بی خبر از سستی خانه لرزانشان. غریو شادی و یوم فرحت نا اهلان بر پنجه زدن به رخ شاه خراسان را، هیچ هنرمند اهل معرفتی خریدار نباشد و سوداگری دوسر غبن و زیان را که ایمان دهی و شهرت برچینی، بر هیچ سینماگر آزاده‌ای پسند نیفتد.


بیشتر بخوانید



این بیانیه گفت: سینماگر هنرمند ما از جوان تا کلان، تکیه بر تار عنکبوت صله و خلعت جشن پاره‌های سیاسی و اغوای غرض ورزانه بیگانگان نمی‌زند، که او بر دامان مادر، با مهر آن رئوفی قد کشیده که در هر تنگنا و سختی و در هر محدودیت و دشواری، دل گره می‌زند بر تار فرش‌های حریمش، طوق الفت می‌بندد بر ضریح شریفش و پناه می‌جوید بر آن عشق مقدس با زمزمه نام عزیزش. هیاهو و غریو پوچ و هیچ عنکبوت سیرتان خواهد گذشت و آنچه می‌ماند، تأسف و تنفر است از این مبادله شرافت و دنائت و یقین می‌رود نتیجه بصیرت و هوشمندی جامعه سینماگران فرهیخته در ایران اسلامی، به ویژه نان و نمک خوردگان حریم رضوی، تبیین این دشمنی‌ها و تحرکات خصمانه معاندان باشد.

در انتهای این بیانیه آمده است: ایمان راسخ است که سنت تغییرناپذیر الهی بر پهنه عالم برقرار و ماندگار بوده و همواره دل‌های تشنه حقیقت، از چشمه هدایت حق سیراب خواهند شد.

جشنواره فیلم کن در اقدامی غیر حرفه‌ای و سیاسی که با واکنش تند بسیاری از منتقدان بین المللی نیز همراه بود یکی از جوایز خود را به بازیگر فیلمی ضعیف و موهن که ارزش‌های اسلامی و ایرانی را زیر سوال می‌برد اهدا کرد.

هفتاد و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن از ۱۷ تا ۲۸ مه (۲۷ اردیبهشت تا ۷ خرداد ۱۴۰۱) در شهر کن فرانسه برگزار شد.

عنکبوت مقدس (به انگلیسی: Holy Spider) فیلمی در ژانر درام دلهره‌آور و جنایت واقعی به نویسندگی علی عباسی و افشین کامران بهرامی و کارگردانی علی عباسی محصول سال ۲۰۲۲ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.