لزوم برنامه ریزی و سیاست‌گذاری مدون برای افزایش نرخ جمعیت هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت:پهنه‌بندی مناسب برای ایجاد مراکز درمان ناباروری در استان باید از سوی دانشگاه علوم پزشکی انجام شود.

مهدی دوستی در نشست قرارگاه خانواده و جمعیت استان هرمزگان با تاکید بر اینکه مسئله رشد جمعیت یکی از اصول مهم برای آینده کشور است که رهبر معظم انقلاب نیز تاکید فراوانی به آن دارند، گفت: ما باید به عنوان یک فرد ایرانی و مسلمان نسبت به بقای نسل و جوانی جمعیت حساس بوده و از الان به فکر جمعیت کشور در ۵۰ سال آینده باشیم.

دوستی گفت: استان هرمزگان جز استان‌های جوان کشور محسوب می‌شود، اما اگر در زمینه سیاست رشد جمعیت اقدامی نشود این نگرانی در خصوص کاهش نرخ جمعیت برای هرمزگان نیز به وجود خواهد آمد.

او گفت: در کنار سیاست‌های کلی باید سیاست‌های تشویقی و حمایتی نیز در دستور کار قرار گیرد تا مادران شاغل دغدغه حضور در محل کار و نگهداری فرزند را نداشته باشند و برای سایر اقشار نیز سیاست‌های متناسب اتخاذ شود.

استاندار هرمزگان گفت: هر کس در حوزه رشد نرخ جمعیت می‌خواهد برنامه ریزی کند باید آمار دقیق مرتبط را در اختیار داشته باشد تا بر اساس آمار‌ها بتواند سیاست‌های مناسب هر منطقه را در نظر بگیرد.

در این جلسه مسئولان ثبت احوال و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گزارش‌هایی از نرخ رشد جمعیت، میزان زادآوری و میزان ناباروری زوجین ارائه و پیشنهاداتی در جهت افزایش نرخ رشد جمعیت و تشویق فرزندآوری شامل راه‌اندازی مراکز درمان ناباروری در شرق و غرب هرمزگان، ساخت همراه سرا برای مادران در مرکز، شرق و غرب استان، ایجاد مراکز مشاوره و ارائه مشاوره تا ۵ سال بعد از ازدواج به زوجین و برنامه‌ریزی برای تدوین برنامه ۵ ساله رشد جمعیت در استان ارائه دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.