معاون استاندار:

تجهیز مراکز جامع سلامت در نقاط روستایی و مرزی سیستان و بلوچستان ضروری است

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مراکز جامع سلامت به ویژه در روستاها و نقاط مرزی به سرعت به امکانات، تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی متخصص مجهز شوند.

 رحمدل بامری در نشست بررسی مشکلات و مسائل بهداشتی سیستان و بلوچستان  گفت: مراکز خط مقدم جبهه سلامت هستند و تجهیز آن به امکانات پزشکی و نیروی انسانی بایستی در اولویت کار دانشگاه های علوم پزشکی استان قرار گیرد.

او گفت: با توجه به ورود اتباع کشورهای همسایه و شیوع برخی بیماری‌های واگیر از جمله مالاریا، آئدس، التور و سایر بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، متاسفانه شرایط لازم برای ورود این بیماریها به استان وجود دارد؛ بنابراین بایستی کنترل و مراقبت لازم در گذرگاه‌ها و نقاط مرزی انجام شود و برای این امر، همه ظرفیت ها پای کار باشند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: برای مقابله با خطرات ناشی از گزش پشه مالاریا و آئدس، سمپاشی نقاط مرزی و به ویژه نقاطی که در آن آب راکد وجود دارد، به سرعت پیگیری و اجرا گردد.

او گفت: نباید با سهل انگاری و به بهانه کمبود امکانات، فرصت از دست برود و تبدیل به بحران شود و جلسات برنامه ریزی، کنترل و مراقبت با محوریت دانشگاههای علوم پزشکی و با حضور فرمانداران هر منطقه و دستگاه‌های اجرایی ذیربط به صورت مستمر با ساز و کار مشخص برگزار و مصوبات جلسات به سرعت اجرایی و عملیاتی شود.

بامری گفت: با توجه به شرایط خاص استان دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌های ملی بایستی بومی‌سازی شود و با استفاده از ظرفیت‌های موجود، امر پیشگیری و درمان انجام پذیرد.

او گفت: استفاده حداکثری از امکانات و ظرفیت های موجود برای مقابله با شیوع بیماری‌های واگیر در جامعه و  دولت جمهوری اسلامی ایران در بحث کنترل بیماری منحوس کرونا به تعهداتش عمل کرد و امروز باووجود همه کمبودها و مشکلات ناشی از تحریم اقتصادی دشمن، جزو ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم که به موفقیت جهانی در حوزه کنترل کرونا دست یافتیم که این موضوع بایستی اطلاع‌رسانی و تبیین شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار