راه‌اندازی گمرک در زرآباد به مبادلات مرزی با کشور عمان کمک می‌کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: راه اندازی گمرک در اسکله شهید رضایی کلات زرآباد به مبادلات مرزی با کشور عمان کمک شایانی می‌کند.

داوود شهرکی در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری و کارگروه گندم، آرد و نان شهرستان زرآباد در حضور فرماندار و اعضا، گفت: سرمایه گذاری و اشتغال مهمترین دغدغه مسوولین استان سیستان و بلوچستان است.

او گفت: درب استانداری و فرمانداری‌های سطح استان برای سرمایه گذاران باز است، و از تمامی سرمایه گذاران که یک قدم برای اشتغال در این استان بردارند حمایت همه جانبه خواهیم کرد.

او گفت: در تلاش هستیم تا پایان سال زیرساخت‌های ناحیه صنعتی شهرستان زرآباد را آماده و در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهیم داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت:  در بحث مجوز قایق و لنج‌های صیادی و کشاورزی ورود خواهیم کرد تا مشکلی برای صیادان و کشاورزان ما به وجود نیاید.

طرح توجیهی مرز آبی شهرستان زرآباد تهیه شده است

فرماندار شهرستان زرآباد نیز در این جلسه، گفت: طرح توجیهی مرز آبی این شهرستان تهیه و به استانداری ارسال شده است تا از سوی استاندار در هیات دولت مطرح و به سرانجام برسد.

نعمت الله نجاری  گفت: شغل اکثر مردم زرآباد کشاورزی است، و  تعیین تکلیف اراضی و چاه‌های کشاورزی به اشتغال منطقه کمک شایانی خواهد کرد.

وی ادامه داد: مجوز ۱۱ واحد مرغداری در شهرستان زرآباد صادر شده است که یک واحد مرغداری در هفته جهاد کشاورزی به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار زرآباد  گفت: در این شهرستان ۲ هزار نفر در بخش صیادی در قالب ۵ تعاونی در حال فعالیت هستند که امیدواریم هر چه سریعتر شاهد صدور مجوز برای قایق‌ها و لنج‌های صیادی برای صیادان زرآبادی باشیم.

نجاری  گفت: توسعه میوه‌های گرمسیری و گیاهان دارویی منجمله پاپایا و مورینگا در دستور کار جهاد کشاورزی شهرستان زرآباد قرار گرفته است.

او گفت: امیدواریم هر چه سریعتر سهمیه آرد شهرستان زرآباد با کد خود شهرستان تفکیک شود و سهمیه شناور آرد برای صیادان و کشاورزان ما تخصیص یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار