نامه آیت الله مکارم شیرازی به مدیر حوزه های علمیه

آیت الله مکارم شیرازی در نامه‌ای به آیت الله اعرافی،مدیر حوزه‌های علمیه نکاتی را درباره دیدار با پاپ بیان کرد.

متن نامه آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید خطاب به آیت الله اعرافی،مدیر حوزه‌های علمیه به این شرح است: مطلع شدم عازم سفر به واتیکان و دیدار جناب پاپ هستید؛ لازم دیدم نکاتی را در این زمینه بیان کنم.

 شما را شایسته برای چنین سفر و ملاقاتی می‌دانم و امیدوارم مسئولان واتیکان و خصوصا جناب پاپ همان‌طور که به این دیدار‌ها و گفتگو‌ها روی موافق نشان داده‌اند، به آن نیز اهمیت بدهند.

 سزاوار است متذکر شوید اختلاف میان ادیان موجب تضعیف و خسارت برای همه خواهد شد و کار‌هایی مثل توهین به مقدسات که احساسات دینی را تحریک می‌کند از جمله این امور زیان بار است که منشا کینه و کدورت میان انسان‌ها و بندگان خدا می‌شود.

ضمن تاکید، تکیه و توجه بر مشترکات، زمینه توافق بر همکاری را خاطرنشان کنید که این باعث عظمت ادیان، و عمق نفوذ آن‌ها خواهد شد؛ هرچند که این مسئله بر خلاف میل سیاستمداران شرق و غرب و صاحبان قدرت می‌باشد، چرا که منافع آن‌ها در اختلاف میان ادیان است نه در وحدت آن‌ها.

 پیشنهاد کنید هیئتی متشکل از نمایندگان ادیان معروف و معتبر گرد هم بنشینند تا درباره طرق همکاری بیشتر، بیاندیشند و به‌صورت سالانه جلساتی را برای بررسی این موضوع برگزار کنند تا به نتایج عینی و اجرایی منتهی شود؛ نتایجی مانند وضع قوانین بین‌المللی و الزام‌آور جهت احترام به مشترکات و مقدسات ادیان و مذاهب و مجازات تفرقه‌افکنان و یا محکومیت تضعیف آنچه از مسلمات همه ادیان است، مانند جایگاه خانواده و مقابله با ایجاد انحراف در آن.

 من این سفر را سفر مبارکی می‌دانم و از خداوند متعال توفیق و عزت شما و سربلندی اسلام و مسلمین و عموم مومنین را خواستارم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار