دستگیری فرد سود جو در شبکه‌های اجتماعی

رئیس پلیس فتا استان همدان از شناسایی و دستگیری عامل هتک حیثیت در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان همدانی به پلیس فتا مبنی بر ساخت حساب کاربری جعلی به نام وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و سوءاستفاده از تصاویر آن، پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل و با ثبت اظهارات شاکی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.  

او گفت: با بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان و اقدامات تخصصی انجام شده متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی و اخذ دستور مقام قضایی، طی عملیاتی غافلگیرانه متهم دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پلیس ‏فتا انتقال داده شد. ‏ 

رئیس پلیس فتا استان همدان گفت: متهم در ابتدا منکر موضوع شد، اما در برابر مستندات محکم پلیس، اعتراف کرد و به انتشار تصاویر و فیلم‌های شاکیه در فضای مجازی   از طریق پیج جعلی اعتراف کردمتهم جهت سیر مراحل قانونی  تحویل به مراجع قضایی شد.  

سرهنگ سر خوش نهاد گفت: تلفن همراه و حافظه‌های جانبی محل ذخیره فایل‌های شخصی نیست و به هیچ عنوان سیستم‌های شخصی خود را در اختیار اقوام و آشنایان خود قرار ندهید.

رئیس پلیس فتا استان همدان گفت: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان است و درصورتی ‏که کاربران با موارد ‏مجرمانه و یا مشکوک مواجه شدند می‌توانند موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به ‏آدرس ‏www.cyberpolice.ir ‏ بخش فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.