امید بازنشستگان به روز‌هایی پایانی خرداد

در حالی که ۷۰ روز از امسال گذشته است بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان با حقوق سال قبل روز‌های زندگی خود را می‌گذرانند.

سازمان تامین اجتماعی جمعیت شاغلین غیر دولتی و بعضی از دولتی‌ها را تحت پوشش دارد و از نظر جمعیت تحت پوشش بزرگ‌ترین صندوق بازنشستگی است.

بر اساس آمار سال قبل از مجموع جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی، ۳۷ میلیون و ۳۱۵ هزار و ۴۶۹ نفر بیمه شده و ۷ میلیون و ۲۰۹ هزار و ۵۴۲ نفر مستمری بگیر هستند.

همچنین از مجموع بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی بیمه شدگان اجباری با ۱۰ میلیون، ۷۸ هزار و ۷۳ نفر بیشترین تعداد بیمه شدگان اصلی سازمان تامین اجتماعی را تشکیل می‌دهند و بیمه شدگان خاص با ۴ میلیون و ۱۲۹ هزار و ۱۴۰ نفر، مقرری بگیران بیمه بیکاری با ۲۱۳ هزار و ۹۸۲ نفر و بیمه شدگان توافقی با ۱۵۸ هزار و ۹۹۳ نفر دیگر گروه‌های بیمه شدگان اصلی این سازمان هستند.

طبق آمار ۶۵ درصد جامعه حدود چهار میلیون نفری بازنشستگان کارگری (حدود ۲.۵ میلیون خانواده)، حداقل‌بگیران یا  زیر حداقل‌بگیر هستند.

از ۷ اردیبهشت که افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی در هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی مصوب و به هیات دولت ارسال شد جامعه چند میلیون نفری بازنشستگان در انتظار هستند تا هیات وزیران این مصوبه را تصویب کنند. اما جلسه سه شنبه هیات دولت به پایان رسید و خبری از تصویب افزایش حقوق سال جدید برای بازنشستگان نشد.

درحال تکمیل/ امید بازنشستگان به روز‌هایی پایانی خرداد

معوقات پرداخت می‌شود

موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفته که طبق قانون، میزان افزایش حقوق باید در دولت و هیات وزیران به تصویب برسد. این مصوبه هنوز تصویب و به ما ابلاغ نشده است به محض ابلاغ، حقوق بازنشستگان را پرداخت خواهیم کرد و این موضوع در حال بررسی و کارشناسی در دولت است.

آنطور که سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده معوقات فروردین و اردیبهشت همراه با حقوق خرداد و تیر پرداخت می‌شود که البته این موضوع در گرو تصویب افزایش حقوق بازنشستگان در خرداد است.

همچنین عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت از ابتدا به دنبال افزایش حقوق بازنشستگان بوده است که این افزایش حقوق بعد از تصویب اطلاع‌رسانی و به زودی به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد.

این‌ها حرف‌های تکراری این روزهاست که مرتب به گوش می‌رسد بازنشستگان اما می‌گویند چطور باید با حقوق سال قبل و قیمت‌های سال جدید روزهایی زندگی خود را بگذرانند.

درحال تکمیل/ امید بازنشستگان به روز‌هایی پایانی خرداد

افزایش حقوق بازنشستگان در هاله‌ای از ابهام

دبیر اجرایی خانه کارگر گفت: افزایش حقوق بازنشستگان دیگر از حالت عادی خارج شده و پروسه تصویب آن طولانی شده است و در خرداد هستیم و هنوز افزایش حقوق اعمال نشده است.

به گفته قربانی، اینطور به نظر می‌رسد که چون مستمری بازنشستگان کشوری و لشکری ۱۰ درصد افزایش داشته است دولت سعی دارد که برای حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هم این اتفاق بیفتد، اما بازنشستگان کارگری می‌گویند باید مصوبه شورای عالی کار اجرا شود و ۳۸ درصد افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح اعمال شود.

بر اساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی سازمان مکلف است میزان کلیه مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یکبار کمتر نباشد باتوجه به افزایش‌هزینه زندگی با تصویب هیات وزیران به همان نسبت افزایش دهد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۰:۲۹ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
عدالت این نیست که درسالهای خدمت حق بیمه دریافتی بازنشسته ها رابرای ایام پیری از کارافتادگی اینگونه پاسخ داد سالها اندوخته آنان که از بودجه کشورنیست بلکه سرمایه گذاری آنان برای پیری بازنشستگی است حال موقع پرداخت آنرا کم یا از بین ببرندظلم است نظام بیمه ای در همه زمینه ها برای حمایت است جبران هزینه ها حال حقوق باشد یا خسارت‌های ناشی از حوادث نظام بیمه‌ای همین است دولت در عوض کمک به آنها که هیچ ازحق حقوق آنان نیز مانع می‌شود چرا صدای مجلس قانون گذارو قوه قضاییه وامام جمعه ها امامان جماعت شنیده نمیشود مگر ظلم ازاین اشعار تر هم هست مگر بازنشسته ها اختلاسگر یا عامل احتکار تورم چه گناهی کرده اند جزفرسوده شده پیر شدن گذشته اقتصاد کشور دست آنان بوده زحمات زیادی در دوران جنگ دفاع مقدس داشته اند انصاف نیست اینگونه برخورد شودلازم است دولت موضوع رااصلاع کند خدا را در نظر بگیرید حقوق قانونی آنها راکه مال خودشان است بدهد
Iran (Islamic Republic of)
بازنشته تامین اجتماعی
۰۰:۱۳ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
اگربنده خدابخواهدحقوق این عزیزان درست میشود
قیمتهادرظرف10ساعت تصویب شدواجرا
ولی حقوق بازنشته ها3ماهه نامعلوم چون گرانی رئیس
داردولی بازنشته هیچکس رانداردفقط خدا.اونم رئیسهانمیگذارندخدادرست کنه شادباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
کدام امید؟یاس وناامیدی ازاین مسولین ناآگاه همه را آزار میدهد آنوقت شما آرامید می نویسید
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۱۰:۰۳ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
چرا زمانیکه حق بیمه کسر میشود نمی گویید حاقل بگبر 57 درصد بقیه 10 درصد !!!!! این ظلم اشکار را به چه کسی شکایت کنیم ای دولت مردمی پس عدالت کجاست !!! والله العظیم چوب این بی عدالتی را از خدای عادل به سختی دریافت خواهید کرد به حق فاطمه زهرا انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
امید باید به خدا باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
سلام لطفا به حقوق نظامی ها توجه شود همش ۱۰ درصد اضافه شد حقوق سرباز بیشتر کارمند نظامی است لطفا رسیدگی شود باشگاه خبر نگاران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
با این حقوق ها خودتون مبتوننننننننن زندگیییییی کنیددددددددددد ثبت ش نکنید ی وقت
Iran (Islamic Republic of)
حسن موسوی
۱۵:۱۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
تأمین اجتماعی با پول حق بیمه خود اعضا میچرخد نه با پول دولت ،بزرگترین بدهکار این سازمان است وهمیشه دستش درجیب تامین اجتماعی بوده بدلیل قدرت ونفوذ در مدیریت آن.الان هم سه ماه است که جلوی اجرای مصوبه قانونی رابرخلاف قانون گرفته اند حتمآ باید سروصدا شود تا از خر شیطان پیاده شوند؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
تمام رسانه های معاند به دستور اربابانشان در حال ترساندن مردم از آینده ارزش پول ملی هستند تا مردم تشویق به خرید دلار بشوند تا ارزش دلار باز هم در برابر ریال سر به فلک بزند چون با بالا رفتن ارزش دلار در ایران تمام طرح های دولت رئیسی برای مبارزه بافساد شکست می خورد وفقط یک تورم وحشتناک باقی می‌ماند و به زیر خط فقر رفتن اکثریت مردم میشود که جز اعتراضات خیابانی دست آورد دیگری برای نظام ودولت ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
احتمالا پرداخت نکردن حقوق باز نشسته ها هم بخشی از جراحی اقتصادی تیم دولت هست ! پس اجازه بدیم دکتر جراح کارش رو بکنه !
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۴:۲۱ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
الهی هر کی مال بازنشسته را میخوره // تو گلوش گیر کنه بمیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
25درصد متناسب سازی را اعمال کنید.
پول نفت ملتو میدید به مفت خورهای کشوری رده بالا بعد پول حق بیمه خودمون که از جیب خودمونه نمیدین؟
مشخصه این یارانه که دادین دست بردین توی صندوق تامین و حالا با کاهش فروش نفت کم آوردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
هیچ امیدی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
این صداها به هیچ جا نمی رسه چرا؟نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
جناب مهدی دمت گرم خوب اشاره کردی واقعیت همین است اگر دراین خصوص اقدامی نکنند در دو سال آینده سه صندوق بزرگ بازنشستگی کشور در مغازه شان فقط قفسه های خالی بدون کالا براشون باقی مبماند.( وباید گفت مال برده ومال خورده واگزارشان به خدا)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
پدرمن دومیلیون سیصد حقوق بازنششتگی میگیره ک این حقوق کفاف ده روزو هم نمیکنه با یه خانواده شش نفره بنظرتون ما باید چیکارکنیم با این همه تورم همه خانواده بجزپدرم فقط حقوق بگیره لطفا با توجه به تورم حقوقها روهم افزایش بدید!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
نکنه می خواهند از سر و ته کار بزنند و بگویند همون 10 درصد کافیه یعنی کسی که 4 میلیون می گیره 400 هزار تومان بهش اضافه کنند؟
چون قرار بود بین 37 تا 58 درصد و 515 هزار تومان اضافه بشه تا کسانی که حقوق های پایین می گیرند وضعشون بهتر بشه. فکر نکنید فراموش می کنیم

خدایا خودت یک کاری برای ما بدخت بیچاره ها بکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
وزیر تازه کار که خیلی جدی گرفته نمیشه بایدم حرفش و قولش رو هوا باشه.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۳۰ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
سلام ما سی سال سقف حق بیمه را پرداخت کردیم. الان فرزندانمان بزرگ شدند ، هزینه ها افزایش یافته، سلامتی ما ناقص شده .انتظار حقوق بازنشستگی متناسب با افزایش تورم از صندوق تأمین اجتماعی هستیم .این صندوق دولتی نیست .هزینه ای برا افزایش حقوق به دولت وارد نمی شود. یک نفر بنام رئیس برنامه و بودجه چوب لای چرخ می‌گذارد. اگر مردی و غیرت دارید بدهی های خود را به صندوق تأمین اجتماعی پرداخت کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
آخر این چه قانونی دختر از شوهرش طلاق گرفته الان پدرش مرده حقوق پدرش می گیره یا نوه اش حقوقش رو می گیره کجای دنیا یک همچون قانونی وجود داره چرا باید پول صندوق بازنشستگی خرج اینا بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
بازنشسته کشوری هستم 5700میگیرم نوه دارم داماد دارم خرج نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
در سفر زیارتی سوریه بودیم سال ۸۶ خواهرم از فرصت استفاده کردم و امضاییییی منو جهل کرد بخاطر ارثیه پدری و همه خواهر برادر ها تایید ش کردن میتونستم برم از پلیس شکایت کنم اما نکردم واگذارش کردم ب خدا و خدا هم بچه شو ازش گرفت عزیز ترین کسشو ازش گرفت چوب خدا صدا نداره وقتیم میزنه دواع نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
اوضاع قیمت ها خیلی بده، خرج مردم به قیمت دلاری شده و از ساده ترین محصولات چون بیسکوییت تا کالای خانگی مثل فرش و یخچال ، قیمت همگی سر به فلک گذاشته و از طرف دیگر حقوق ها همچنان با افزایش بسیار بسیار کمی همراه است. نمیدانم مسئولان نمی بینند یا خودشان را به ندیدن زده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
با سلام.
1- گارد انفعالی دولت در تصویب دیر هنگام این مصوبه شیرینی افزایش سنواتی را به حداقل خود رساند. بویژه اینکه آثار تورم ناشی از جراحی اقتصادی دولت، این افزایش حقوق را پیشاپیش محو نمود.
2- همگی می دانیم که عملاً تصویب دولت نوعی مداخله بازدارنده در قانون نحوه افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی است و چنین نظارت یا تصویبی نوعی دخالت در امور قانونی محسوب می شود.
3- دولت به عنوان بزرگترین بدهکار به صندوق بازنشستگان تامین اجتماعی، اگر قادر به پرداخت بدهی خود به طلبکاران نیست، حداقل در خصوص حقوق تصویب شده و قانونی آنها کارشکنی نکند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
کاش اینقدر تاکید نمیکردین جمعیت کشور رو ب پیریییییییی ی وقت ثبت ش نکنید ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
آقا بالاخره مستمری بگیران تامین اجتماعی چقدر افزایش دارند؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
اخه به دولت چه مربوطه
خدا از باعث وبانیش نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
این‌ها حرف‌های تکراری این روزهاست که مرتب به گوش می‌رسد بازنشستگان اما می‌گویند چطور باید با حقوق سال قبل و قیمت‌های سال جدید روزهایی زندگی خود را بگذرانند. از دیگر معضلات موضوع همسان سازی موضوع تاخیر در پرداخت کسورات موضوع عدم پرداخت معوقه ها و ... بازنشسته باید تا چه وقت تحمل کند تا آقایان از خواب بیدار شوند !!!!
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۱۱:۳۲ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
ما به ریسی رای دادیم گفتیم بهتره
اقای ریسی پووووووول خودمان هست از جیب بابای کسی نیست ههااااااااای کمک از دست این دولت

یکی یه بیل بده دست اینا یه روز کارگری کار کنن تا بفهمن حق کارگر خوردنن نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
صندوق دخترانی که از بیمه پدر از دنیا رفته حقوق میگیرن جدا کنید و دولت از صندوق خودش هزینه اونها رو بده من طرفدار این هستم باید حتما حقوق بگیرن اما نه از صندوق خالی تامین اجتماعی
هزینه اضافی اتباع خارجی و بیگانه کم کنید حقوق این افراد تامین کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
اونایی که تو هیت دولت نشستن همشون اسکول هستن تو این مملکت زندگی نمیکنن بچه هاشون تو خارجه. خودشون میلیاردی درامد دارن . کارگرانی که سی سال بیمه پرداخت کردن عده زیادشون با این فشار روحی بیش از پنج سال بعداز بازنشستگی عمر نمیکنن ببینید کیانشستن براشون تصمیم بگیرن . میخوان عدم مدیریت و حیف میلها و اختلاصهاشون از این طریق کمی جباران کنن . اینا که همه چی رو با اروپا مقایسه میکنن برن ببین تو اروپا با یه بازنشسته چطور رفتار میکنن حتی کشور همسایمن ترکیه رو ببینن که یه زمان الگوشون ایران و زندگی ایرانی بود ببینی چقدر بدبخت شدیم . خیلی جای تاسف داره.
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۰:۵۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
ما هیج امیدینداریم این ماه اون ماه میکنن تا آخرسال بشه بعد هم ماستمالیش میکنن تمام
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۴۱ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
متاسفانه قوانین سخاوتمندانه بازنشستگی در کشور باعث ورشکستگی صندوقها شده
۱)۳۰ درصد بازنشسته های امسال زیر ۵۰ سال هستن
۲)۱۱۰هزار دختر مجرد و مطلقه از بازنشستگی پدر استفاده میکنه و تا ۵۰ سال بعد هم ادامه خواهد داشت
۳)۶۷هزار نفر از تامین اجتماعی دوحقوق میگیرن یا مال پدر و شوهر یا پدرمادر
۴)۱۵ هزار طلاق صوری بخاطر گرفتن حق بیمه بازنشستگی پدر صورت گرفته
۵)چند ده هزار ازدواج با پیرمردهای بازنشسته دم مرگ برای استفاده از حقوقشون صورت میگیره
۶)۲۵درصد بازنشسته ها جزء مشاغل سخت طبقه بندی شدن که با ۲۰ سال سابقه بازنشست میشن
۷)برابر قانون جدید مجلس حقوق مرد متوفی به نوه دختری مجرد یا مطلقه هم تعلق خواهد گرفت
همه این قوانین اشتباه باعث شده هم بازنشسته ناراضی باشه هم صندوقها ورشکسته هم دولت دیگه بودجه نداره.هیچ جای دنیا حقوق متوفی بازنشسته به دختر و نوه دختری مجرد و مطلقه اش نمیرسه
هیچ جای دنیا کسی با ۴۵ سال بازنشست نمیشه و تا هفت نسل و ۱۰۰ سال حقوق نمیگیره.
شاید برای قبل قابل اجرا بود ولی الان با پیر شدن جمعیت و کمبود بیمه گذار دیگه دولت نمیتونه از صندوقها حمایت کنه ۲۰ سال بعد دولت ریالی پول برای پرداخت به بازنشسته ها نداره
چاره ای هم‌جز افزایش سن بازنشستگی تا ۶۵ سال و حذف قوانین بالا وجود نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
دولت حتی یک ریال به تامین اجتماعی کمکی نکرده اگر کرده به باز نشستگان کشوری بوده چون تامین اجتماعی از درامد خود افراد حقوق و میده نه کمک دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
یک‌ پیام منطقی و مستدل تو عمرمون دیدیم اونم از میزان رای منفی نشون داد که متاسفانه مردم ایران چقدر به راحت طلبی و مفت خوری و خوردن و خوابیدن و استراحت مطلق علاقه دارن.کلا دوس دارن کل عمرشونو بخوابن و حقوق مفت بگیرن و از مسئولین انتقاد کنن و خودشونو با اروپا مقایسه کنن.برادرا و خواهرای گرامی .شما اول مثه ژاپن و آلمان تا ۷۰ سالگی هرروز ۱۲ ساعت کار کنید بعد انتظار پیشرفت داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
همه اینا ک گفتی ربطی به افزایش حقوق نداره ما ۳۰ سال بیمه پرداخت کردیم و الان حق ماست ک در رفاه زندگی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
عزیزشماظاهرانفستون‌ازجای‌گرم‌درمیادکه‌پیشنهادسن‌۶۵روبرای‌بازنشستگی‌میدی‌راننده‌ای‌که‌توتابستون‌زمستون‌داره‌توگرماوسرما‌باهمه‌جورسختی‌دستوپنجه‌نرم‌میکنه‌باحداقل‌امکانات‌‌یاحتی‌بدون‌امکانات‌‌که‌حتماهم‌باید۳۰‌سال‌روپرکنه‌تاچندرغازکف‌دستش‌بزارن‌توسن‌‌۶۵‌بازنشسته‌بخوادبشه‌حقوقش‌دیگه‌برای‌کفن‌ودفنش‌بدرد‌میخوره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
چه نکات ارزشمندی!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۲:۱۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
یه چیز دیگه یادت رفت بگی // خیلی ها یه روز هم تو عمرشان برا این مملکت کار نکردن // هم حقوق دارن و هم بیمه هستن و هم بیمه تکمیلی دارن و هر وقت هم بیمار میشن میبرنشون المان انگلیس و اسرا ئیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
هیچ جای دنیا نمیشه با ۱۶۶ دلار در ماه زندگی کرد.هیچ جای دنیا درآمدشون به ریال نیست،هزینه هاشون به دلار.اینارو هم بگو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
از بس مسئولین رو طبل نداریم نداریم کوبیدن هموطنان ساده دلی مثل شما باورشون شده که تو یه مملکت بدون پول و سرمایه و درب داغون داریم زندگی میکنیم.البته اینقدر خوب دروغ میگن که خودشون هم باورشون شده.فقط کافیه یه کم از دزدیها و اختلاسها کم کنن.ماشاءالله خدا به اندازه یه قاره امکانات تو کشورمون قرار داده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
مطمن باش اگه کاربود مردم مجبورنبودن طلاق صوری بگیرن بخاطر بیمه اگه کاربودخانمهای جوان مجبورنبودن بخاطر بیمه با پیرمردها ازدواج کنند تقصیر مردم نیست تقصیردولت ومملکته ک اختلاس میکنه وبرا جوانها کارایجادنمیکنند ک بعدش مردم مجبوربشندبرندسراغ همچین کارهایی!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
قانون رو اصلاح کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
اين اعداد و ارقام رو از كجا آوردي؟! تو كاملا معلومه يه مفت‌خور ضدزن هستی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
سخاوتمندانه؟ از جیب تو دارن میدن مگه؟ ۳۰ سال حق بیمه پرداخت کنی تحت هر بندی که نوشتی در هر جای دنیا مشمول دریافت بازنشستگی هستی. طرف مشاغل سخته، کارکرده و بازنشست شده ناحقه؟ یک روز میتونی حفار چاه بشی ببینم بازم حرف میزنی یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۱۳:۵۴ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
معلومه شکمت سیره که اینگونه اظهارنظر میکنی چرا به یغما رفتن ثروت این کشور در این 43 سال توسط عده ای خاص را مثال نمیزنی و فقط بازنشستگان را مقصر میشناسی . محض اطلاع هیج جای دنیا اینقدر گرانی و بدبختی به ملتش تحمیل نمیکند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
اینایی که گفتی نوه دختری یا زن مطلقه اگه از بازنشستگی استفاده نکنن بالاخره حکومت باید از طریق کمیته امداد یا بهزیستی به آنها برسه چون حق زندگی دارن
Iran (Islamic Republic of)
بازمانده
۱۴:۳۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
خدا لعنتت کنه که همراه با دولت بدنبال بریدن نان از سفره های مردمی لعنت بهتون مگه زمان کار کم از بازنشستگان پول گرفتید که برای دادن حقوق به بازماندگان دنبال بهانه هستید لعنت بهتون
Iran (Islamic Republic of)
حسن موسوی
۱۵:۱۹ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
جادارد امار ارائه شده ایشان بررسی ودرصورت صحت مسئولین پاسخ دهند.اما اگر صحت ندارد ایشان به جرم دروغ وشایعه تحت پیگرد قرار گیرد.بازنشسته سی سال حق بیمه میدهد که روزی از مزایای آن طبق قانون استفاده نماید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
از زیر بار نفرین من یکی که نمی تونید خلاص بشید
زندگی بهمون تنگ شده
خداوند هم زندگی تون رو تنگ کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
باشگاه خبرنگاران پیگیری کنین ببینین کی جلوی افزایش حقوق و گرفته و علتش چیه صد رحمت به دولت قبل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
باشگاه خبرنگاران پیگیری کنین ببینین کی جلوی افزایش حقوق و گرفته و علتش چیه
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۰:۲۰ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
امضاهایی که ارزش ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
درسکوت خبری حقوق نمایندگان 50دزصد اضافه شده
کارمندان 10درصد که با احتساب رشد زیاد بیمه عملا 4درصد
ویتامین اجتماعی ها صفر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
خدالعنتتون کنه بااین تورم وگرونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
اینقدررسانه جوتبلیغی منفی راه می اندازندومیگن چشم بازنشستگان تامین اجتماعی است آنها هم پرروشدن مگرمال بابای آنهاست آنهابه مال تامین اجتماعی دست درازی نکنندوحیاط خلوتشان نشه هیچ ازانهانمی خواهیم..عطایشان به لقایشان می بخشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
این دیگه چه بازیه ک سر بازنشسته ها درمیارن ؟ ۳ ماه گذشته میخان دیگه کی تصویب کنن برای سال دیگه؟؟ پول خودمونم باید دولت تصمیم بگیره ک بهمون بده یا نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
ما که سر کار میریم هم هنوز هیچ افزایش حقوقی نگرفتیم.
با این گرونی وحشتناک.
یک بطری شیر ۲۵
یک پنیر ۴۰ که دو روزه تموم میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
اگرمسولین تامین اجتماعی ازبدنه تامین اجتماعی بودن نبایدمنتظردولت می مانندچون اصلاتامین اجتماعی ربطی به دولت ندارددولتهای بعد الان تازه گروهای بیکاربه عنوان هرسازمان سرگروهی برگرده سازمان تامین اجتماعی سوارکردن که بایدکارگربدبخت ازجیب هزینه انهارابدهدکه نظرم ماکارگران وبازنشستگان باید همه مثل بغیه صندوقهابه داخل خیابان بیام تاان وقت دولت بفهمدویاواقعاخودش این جورمی خواهد..هرچنددردیزی بازاست حیای بی حیای اینهاکجارفته چرادست ازیقه سازمان تامین اجتماعی ولی نمی کنندمگرارث باباشانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
تورو خدا پیگیری کنید و اینکه سازمان تامین اجتماعی بودجه دولتی نداره ک دولت بخاد تصویب کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
اینهم از یاور که پس انداز خود کارگر را به خودش نمی خواهد بدهد مگر از بودجه دولت است نا کار امدی و بی کفایتی بیسواد ها چه ربطی به دشمن دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
بدبخت بازنشتگان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
بعلت برداشت مبلغ سنکین از صندوق تامین اجتماعی توسط دولت افزایش حقوق در خرداد ماه هم انجام نخواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۰۷ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
ای بابا این که چیزی نیست ما مهندسای یه شرکت بزرگ خصوصی هنوز تو سال جدید حقوق نگرفتیم اعتراض هم مساوی اخراجه
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۰:۱۴ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
توی ایران اگر شما بگویید من سرطان گرفتم طرف میاد میگه این که چیزی نیست من دو گرفتم .
Iran (Islamic Republic of)
یک بازنشسته
۱۲:۰۹ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
برادر عزیز اشتباه برداشت نکن ماهم اومدیم تشکر کنیم وبگوییم که در صورت امکان بزرگواری بفرمایند مامورانشان را زیاد کنند تا کمتر در صف بایستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
عزیز ما بازنشستگان 30 سال عمر کاریمون رو گذروندیم و دیگه توان کار نداریم! دلمون به این حقوق خوشه. چند ماهه میخوام ایزوگام خونمو درست کنم و ازم 8 تومن پول واس تعویضش میخوان . از 4 میلیون حقوق ماهی 1 تومنم نمیتونم پس انداز کنم. دوتام بچه دارم که باید هزینه دانشگاهشون رو بدم. هفته ای 200 میفرستم و جیکشون در نمیاد ولی میدونم که با 200 نمیشه حتی تو دانشگاه سراسری روزگار گذروند! وضعیت سختیه و شرمنده خانواده شدم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
واقعا باید قدردان این مسئولین باشیم!! بعداز 70روز با این افزایش قیمتها هنوز افزایش ضعیف ترین قشر جامعه را ندادن چون این قشر صدایی ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
دلخوش به این مقدار نباشید
Iran (Islamic Republic of)
یک بازنشسته
۱۲:۱۰ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
دلخوش به این مقدر نباشید چون تازه نصفش را جا کرده ایم ونصف دیگرش مانده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
همونم از سرشون زیاده، قانون حمایت از معلولین م ۲۷چند ساله اجرا نمیشه ولی راه به راه حقوق اینارو افزایش میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
2سطل ماست با2کیلوشیر200هزارتومان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
از اینکه پیگیر حقوق بازنشستگان هستید از شما ممنونیم
ما که صدامون به جایی نمیرسه با تورم ۶۰ درصدی با حقوق سال قبل داریم زندگی میکنیم البته نمیشه اسمشو زندگی گذاشت
این روزا بیشتر از هر روز دیگه انتظار فرج آقا امام زمان و میکشیم چون بی عدالتی بیداد میکنه خدا خودش به دادمون برسه همه بگین آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
چراپارسال که بازنشستگان کشوری ۳۵ درصداضافه کردن صداکسی درنیامد الان توادارات هم زورشان میادکارمندا۱۰ درصد وکارگریا ۳۰ وچنددرصد شایدبگویید۵۷درصد ولی اینا با افزایش حق مالیات حق اولاد و..‌میگویند۵۷درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
کجا کشوری ۳۵درصداضافه کردن؟ یکی ده آباد بهتر ۴۰ تا شهرخرابه انشاالله تامین اجتماعیا ۲۰۰ درصد اضافه بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
نوبت به بازپرداخت دولت به تامین اجتماعی رسید شد خلق پول وتورم .شاید فکرمی کنید مستمری بگیران تامین اجتماعی سرمایه دارند ؟بهتربود حقوق های نجومی بالا 10000000را اضافه نمیکردیدده درصد به جای آن بدهی دولت را میدادید تا حقوق این قشرضعیف اضافه شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
من از موافقین دولت رئیسی هستم اگه اینجوری که اینجا نوشته شده باشه باید بگم از مخالفین سرسخت این دولت خواهم شد چرا؟چون از یه دولت انقلابی بعید بخواد در حق بازنشستگان ضعیف تأمین‌اجتماعی ظلم کنه
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تامین اجتماعی
۰۷:۲۵ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
دولت اگر از گرانی افسارگسیخته که با آزادسازی قیمت ها انجام داد باخبر بود مصوبه شورای عالی کار را در هیئت دولت متوقف نمی کرد.
آخرین اخبار