نشست نماینده ولی فقیه در استان با معتمدین

نشست نماینده ولی فقیه در استان با علما و روحانیون، معتمدین و دیگر فرهنگیان و فرهیختگان کوهبنان برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام مرتضی جعفری گفت: در بیش از ۱۵ مسجد شهر کوهبنان اقامه نماز جماعت بصورت مستمر داریم که بعضا در ایام خاص حدود ۴۰ روحانی مسئول کار‌های فرهنگی هستند، در بخش طغرالجرد هم در ۵ مسجد نماز جماعت اقامه می‌شود.

او می‌گوید :برگزاری نماز جمعه در کوهبنان به اول انقلاب برمی گردد .

امام جمعه کوهبنان گفت: جلسات ستاد نماز جمعه کوهبنان در دوران کرونا کم رنگ‌شد، اما در حال حاضر جلسات ستاد برادران به صورت هفتگی و جلسات ستاد بانوان به صورت ماهانه در حال برگزاری است.

به گفته حجت الاسلام جعفری در دوران کرونا با مساعدت فرمانده سپاه و پایگاه‌های مقاومت کمک‌های مومنانه به اقشار کم در آمد و آسیب پذیر از کرونا انجام شده است .

 نماینده ولی فقیه دراستان کرمان نیز دراین دیدار گفت: کوهبنان شهر فرهنگ، دیانت اخلاق، بصیرت و فهم بالاست که این مهم بواسطه مذهبی بودن و فرهنگی بودن منطقه است.

به گفته حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در حال حاضر با پدیده شومی مواجه هستیم که از سه قرن پیش شروع شده و اروپایی‌ها باعث و بانی آن هستند.

امام جمعه کرمان گفت: اروپایی‌ها برای تحمیل افکار خود و غارت اموال کشور‌ها بحث استعمار را مطرح کردند لذا افراد زیادی را قتل و عام کردند و با زور و قلدری بر کشور‌ها حکومت کردند.

به گفته او ، فرانسه، اسپانیا و پرتقال در کنار آن‌ها به استعمار مبادرت کردند لذا بعد از مدتی نوع استمعار را عوض کردند و از آدم‌های خود فروخته کشور‌ها حاکمان خود فروخته انتخاب کردند که به اهداف شان برسند لذا همان سیاست استمعارگران را حاکمان گمارده شده اجرا می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: کشور‌های اروپایی و استکبار جهانی بعد از مدتی سراغ استعمار دیگری رفتند و از استمعار فرا نو بهره گرفتند و تمام تلاش خود را کردند که بر ذهن و فکر توده‌های مردم مسلط شوند که خطرناک‌ترین نوع استعمار است.

به گفته حجت الاسلام علیدادی آنان بدنبال راه‌هایی بودند لذا آموزش و پرورش کشور‌ها را نشانه رفتند و معلمان و مربیان بعنوان ستون فقرات را هدف اصلی خود قرار دادند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: در مرحله دوم آنان به سراغ خانواده‌ها رفتند در این راستا مادر بعنوان ستون فقرات خانواده را هدف قرار دادند.

امام جمعه کرمان می‌گوید :در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم که مادران و همسران رزمندگان، عزیزان خود را راهی جبهه‌ها می‌کردند.

به گفته نماینده ولی فقیه در  استان کرمان راه مبارزه با استمعار نو فقط جهاد تبیین هست که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند.

امام جمعه کرمان گفت: جهاد کبیر همان جهاد تبیین است که نیاز به معرفت، بصیرت، شناخت دشمن و... دارد لذا راه مبارزه با استکبار و استمعار جهاد تبیین است که باید در این مسیر قوی حرکت کنیم.

علیدادی سلیمانی می‌گوید: کوهبنان چهره‌های علمی و معرفتی فراوان دارد جا دارد قشر جوان و خواص فرهیخته کوهبنان به استان و کشورشان کمک کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.