۳۶۵هزارو ۸۰۰تن مبادلات اقتصادی درپایانه‌های مرزی شمال سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت:حجم مبادلات اقتصادی درپایانه‌های مرزی شمال سیستان و بلوچستان از مرز ۳۶۵هزارو ۸۰۰تن گذشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت:حجم مبادلات اقتصادی اعم از صادرات، واردات و ترانزیت در پایانه‌های مرزی شمال استان در ۲ماهه نخست امسال به ۳۶۵ هزار و ۸۷۳تن کالا رسید.

 ایوب کرد گفت:مجموع ترانزیت ورودی و خروجی از پایانه‌های مرزی میرجاوه و میلک استان را در ۲ ماهه نخست امسال ۱۶۳هزارو۱۸۸تن عنوان کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۴درصدی را داشته است.

او گفت: گازمایع، قیر، بنزین، سیمان و فرآورده‌های لبنی عمده‌ترین کالا‌های صادراتی ازپایانه‌های مرزی استان و برنج، کنجدوموز از مهم‌ترین کالا‌های وارداتی به کشور می‌باشد.

به گفته کرد: پایانه‌های مرزی سیستان وبلوچستان در زمینه اقتصادمقاومتی پتانسیل بالایی دارند وبه منطور استفاده هرچه بهتر از ظرفیت تخلیه و بارگیری کامیون‌های صادراتی و ترانزیتی در مرز این استان و کشور افغانستان عملیات طرح توسعه محوطه پایانه مرزی میلک و همچنین طرح توسعه سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه با هدف تسهیل وسرعت بخشی به جابجایی وتردد مسافران، ترانزیت و حمل ونقل بین المللی کالا توسط این اداره کل درحال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار