واکنش گردانهای حزب الله به قانون جرم انگاری عادی سازی روابط

در پی تصویب قانون جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در عراق، گردانهای حزب الله به آن واکنش نشان داد.

پس از تصویب قانون عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در عراق، گردان‌های حزب الله روز جمعه اعلام کرد این قانون دارای حفره‌ها و شکاف‌هایی است.

گردان‌های حزب الله عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: قانون جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی که ازسوی نمایندگان پارلمان عراق به آن رأی داده شده بود، بیشتر بخش‌های آن با اصول ملت کریم ما سازگاری دارد و این، همان چیزی است که قانون گذار عراقی از قبل در فانون مجازات‌ها شماره ۱۱۱۱ سال ۱۹۶۹ بدان توجه داشت. اما با وجود رضایت مردم مومن و تبریک آن‌ها به عراقی‌ها بخاطر اجرای این قانون، اما این قانون دارای شکاف‌هایی است.

گردان‌های حزب الله با اشاره به مواردی از این شکاف‌ها نوشت: بند اجازه به انجام زیارت‌های دینی در قانون، اعتراف رسمی به عادی سازی دینی با رژیم صهیونیستی است؛ همچنانکه مجازات جاسوسی یا ارتباط با رژیم صهیونیستی تخفیف یافته، در حالی که مجازات جاسوسی برای کشور‌های خارجی دیگر اعدام است.

قانون‌گذاران عراقی به تازگی قانونی را تصویب کردند که عادی‌سازی مناسبات و هرگونه رابطه با رژیم صهیونیستی - از جمله روابط تجاری- را منع و آن را مجرمانه تلقی می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار