پدیدار شدن شواهدی مبنی بر خطر بازگشت تروریسم به کراچی پاکستان

رسانه‌ها اعلام کردند نتایح تحقیقات بازرسان خبر از بازگشت موج جدید تروریسم در کراچی، می‌دهد.

به گزارش نشریه اکسپرس نیوز از کراچی پاکستان، براساس نتایج تحقیقات بازرسان در مناطق بمب گذاری شده در شهر کراچی، شواهدی از وجود خطر موج دیگری از تروریسم در این شهر کشف شده است.

براساس این گزارش، شواهد بدست آمده حاکی از احتمال مورد حمله قرار گرفتن تأسیسات مهم شهر کراچی از جمله پالایشگاه‌های نفت، کنسولگری‌های خارجی، منازل وزراء و سایر ساختمان‌های مهم علاوه بر مناطق دیگر شهر نیز وجود دارد.

به گفته منابع، انواع سلاح‌های پیشرفته به این شهر قاچاق شده و مظنونین آموزش دیده برای استفاده از این سلاح‌ها نیز در حال حاضر در شهر حضور دارند.

در عین حال، بازجویی‌های انجام شده توسط سازمان‌های تحقیقاتی پاکستان از تروریست‌های زندانی در زندان‌های کراچی، حیدر آباد و سوکور حاکی از خطر موج جدیدی از تروریسم به تأسیسات مهم و زیربنایی در مناطق جنوبی شهر کراچی است.

از زمان وقوع حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ و لشکرکشی آمریکا برای اشغال افغانستان، تاکنون پاکستان به عنوان پیش قراول سپاه نبرد علیه بنیادگرایی و سرپل عملیات نظامی علیه طالبان و القاعده مطرح شده است. در همین راستا، آمریکااولویت‌های سیاست خارجی خود را در روابط با پاکستان که موجب انعقاد تحریم‌هایی بر اثر آزمایش اتمی و حکومت نظامی در پاکستان شده بود را لغو نموده و به بازتعریف روابط با این کشور پرداخته است.

یکی از دلایل اهمیت پاکستان در جنگ علیه تروریسم این اسـت کـه در ایـن کـشور، مجموع‌های از گـروه هـا‌ی رادیکـال وجـود دار نـ د کـه هـم خـود تروریـست هـستند و هـم از تروریست‌ها یعنی طالبان و القاعده حمایت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار