تلاش دستگاه‌های اجرایی استان در راستای تحقق رشد اقتصادی

استاندار ایلام گفت: همه دستگاه‌های اجرایی استان موظف به تلاش در راستای تحقق رشد اقتصادی هستند.

حسن بهرام‌نیا در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با عنوان این مطلب که رشد اقتصادی ۹.۶ درصد در سایه برنامه ریزی درست قابل دستیابی است گفت: رشد اقتصادی استان از بخش‌های صنعت و معدن، کشاورزی و خدمات است که صنعت و معدن بیشترین سهم را در رشد اقتصادی استان بر عهده دارد.

او گفت: پس از صنعت و معدن، کشاورزی بیشترین سهم را در رشد اقتصادی استان در سال ۱۴۰۱ دارد که در این راستا تمامی مدیران استان برای رسیدن به این مهم بایست تمام توان و تلاش خود را بکار گیرند.

بهرام نیا با عنوان این مطلب که از مجموع رشد ۹.۶ درصد بیش از ۵ درصد آن مربوط به سرمایه گذاری و مابقی آن مربوط به بهره وری است، گفت: بایست ظرف ۲ هفته ششم شرح وظایف مدیران و فرمانداران برای رسیدن به رشد اقتصادی ۹.۶ درصد مشخص و ابلاغ شود.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به اینکه ارزش افزوده با بهره وری هم راستا است، گفت: هر قدر بهره وری بالا باشد ارزش افزوده نیز بالا خواهد بود.

او گفت: برای بهره وری بالا دستگاه‌های حوزه کشاورزی باید از متغیرهایی نظیر مکانیزاسیون در بخش کشاورزی بهره گیرند.

استاندار ایلام با عنوان این مطلب که صنایع در پرداخت حقوق مردم و مسئولیت‌های اجتماعی جدیت داشته باشند، گفت: برخی از این صنایع اکوسیستم را بر هم زده‌اند و در قبال آن باید حقوق مردم را پرداخت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.