رئیس سازمان نظام مهندسی:

قدرت لازم برای توقف پروژه های نا ایمن را نداریم!

سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: سازمان نظام مهندسی قدرت بازدارندگی و ابزار لازم را برای توقف یک پروژه به صورت مستقیم ندارد.

آقای شکیب گفت: سازمان نظام مهندسی در رابطه با ساختمان متروپل به شهرداری، وزارت راه و شهرسازی، نمایندگان آبادان و دادستانی مکررا نامه نوشته و این سازمان‌ها را در جریان قرار داده است.

سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور می‌گوید، پروانه ساخت این ساختمان در سال ۹۶ صادر شد؛ اما سازندگان پیش از دریافت پروانه اقدام به ساخت کرده بودند. سازمان نظام مهندسی قدرت بازدارندگی و ابزار لازم را برای توقف یک پروژه به صورت مستقیم ندارد. نقشه مهندسی که به سازمان نظام مهندسی ارائه می‌شود، اجرایی نمی‌شود و خلاف مدارک ارائه شده، ساختمان‌ها ساخته می‌شوند.

به گفته او، بیش از هزار ساختمان نا ایمن در کشور وجود دارند و ۱۷ خرداد تعداد کل ساختمان‌های نا ایمن در کشور اعلام خواهد شد.

در ۲ خرداد بخشی از ساختمان متروپل فروریخت که در همان زمان اعلام شد در این ساختمان سه طبقه اضافه ساخته شده بود و از سوی دیگر با وجود آنکه سازمان نظام مهندسی هشدار‌های را در رابطه با نا ایمن بودن آن صادر کرده بود، اما سازندگان هیچ توجهی به آن نکرده بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
متین
۲۰:۲۲ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
پس استعفا بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
قدرت لازم قانون هست چه قدرتی بالاتر از قانون بهتر است قانون از شما شروع کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
سلام، متاسفانه نظام مهندسی و وزارت راه وشهر سازی که الان مدعی هستند که اقدام لازم برای جلوگیری از تخلف را انجام داده اند، دروغ می گویند بنده مهندس ناظر و عضو نظام مهندسی تهران هستم . مالکی به بنده نامه کتبی داد که قصد تخلف دارد و از من خواست انصراف دهم ولی چون نتوانست به مقصودش برسد با سازمان زدوبند کرد و کار را از بنده گرفتند. در شورای انتظامی طرح شکایت کردم و به اعضا هیئت مدیره گفتم ولی هیچ نتیجه نگرفتم تمام مدارک هم موجود است من چون نه خواستم پول کثیف مالک قبول کنم و نه نظارت تلفنی را بپذیرم دو سال سر من را بازی می دهند حال که یک اتفاق می افتد همگی اشخاص صراط المستقیم و حامی کار درست می شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
در این کشور همیشه سیاست بر تخصص غالب بوده و هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
آنقدر از این سازمانهای موازی کار داریم همه کاره و هیچ کاره به جایی وصل شید تا اثر بخش باشید
Iran (Islamic Republic of)
بوشهری
۱۳:۵۲ ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
واقعا نظام مهندسی کارش درسته،یه آپارتمان پیش خرید کردم در بوشهر .نظام مهندسی برای سازنده تاییدنکرد که پایان کار بگیره رفت شهرداری و کاراش انجام داد و پایان کار گرفت. رک گفت به شهرداری پول دادم ...اگه میگید نه بیایید تا نام ساختمان و کد و مشخصات براتون بفرستم برید تحقیق کنید... در شهرداری ها را باید کاه گل بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
چون آدم های قدرتمند تری از شما دستشون تو‌ کاره که شما زورتون نمیرسه . ارگان های دولتی و مسئولین شهرداری و مجلس
آخرین اخبار