وزیر بهداشت مطرح کرد؛

اجازه برداشت ۲۳ هزار میلیارد تومان از صندوق ذخیره ارزی برای نظام سلامت

وزیر بهداشت گفت: با موافقت مقام معظم رهبری، قرار بر این شد تا مبلغ ٢٣ هزار میلیارد تومان از صندوق ذخیره ارزی برداشت شود.

بهرام عین‌اللهی در بازدید از بیست و سومین نمایشگاه ایران سلامت ۱۴۰۱ با حضور در نشست هم اندیشی و گفتگوی تشکل های دانش بنیان، تولیدکنندگان و تامین کنندگان تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی گفت: ارزیابی کیفیت تولیدات باید به عنوان یکی از مهم ترین وظایف سازمان غذا و دارو مورد توجه جدی قرار گیرد. تولیدات داخلی اگر بهتر از نمونه خارجی نیست، دست کم باید با کیفیت نمونه خارجی برابری کند.

به گفته وزیر بهداشت، در کنار گسترش میزان تولید، رصدِ کیفیت و اعتباربخشی به تولیدات نیز بسیار مهم است. وزارت بهداشت را با بدهی‌های سنگین معوقه تحویل گرفتم، ولی خوشبختانه مقرر است از صندوق توسعه ۲۳ هزار میلیارد تومان به نظام سلامت تعلق بگیرد که با این تخصیص ،پرداخت بدهی مان به تولیدکنندگان نیز طی ماه‌های آینده انجام خواهد شد.

وی گفت: همراهی مردم و تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی در مهار کرونا به عنوان یکی از موفقیت‌های بزرگ دولت سیزدهم بسیار با اهمیت است. با ادامه این روند قطعا در سال‌های آینده از صادر کنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی خواهیم بود؛ زیرا تمام فاکتورهای لازم اعم از نیروی انسانی متخصص، جذب سرمایه و اعتماد مردمی را در اختیار داریم و وزارت بهداشت هم از تولیدات با کیفیت حمایت خواهد کرد. 

وزیر بهداشت گفت:تولید کنندگان تجهیزات پزشکی باید در جریان تولید و صادرات به وحدت برسند و یک کنسرسیوم تشکیل دهند تا راحت تر به بازارهای بین‌المللی دست یابند.

او گفت: در این اجلاس با ده وزیر بهداشت گفتگو داشتیم که همه آنها اذعان داشتند جمهوری اسلامی علیرغم تحریم‌های ظالمانه قدرتمندترین کشور منطقه است. وزرای تمام این کشورها ، خواستار واردات تولیدات سلامت محور از ایران بودند. بنابراین نقش تولیدکنندگان داخلی در کسب این بازار و جایگاه، بسیار خطیر است و تولیدکنندگان در خط مقدم دفاع از دستاوردهای نظام هستند.

وزیر بهداشت گفت: مقدمات صادرات ۴ میلیون دز واکسن از ایران به سایر کشورها فراهم شده و هم اکنون صادر کننده واکسن به ونزوئلا هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
دکتر و دوا از همه چیز واجبتره
آخرین اخبار