ریزش ساختمان در آمل

رئیس سازمان آتش نشانی آمل گفت:گودبرداری غیراصولی باعث ریزش و آسیب جدی به چند خانه در این شهر شد.

روح الله اسماعیلی گفت: در پی تماس نیمه شب گذشته با سامانه ۱۲۵  حادثه شکاف یک منزل مسکونی واقع در خیابان هراز (آفتاب ۶۴) اعلام شد و تیم‌های آتش نشانی شهرستان بابل بلافاصله عازم محل حادثه شدند.

او می‌گوید: این حادثه به علت گودبرداری غیراصولی در زمین در حال ساخت روی داده بود که باعث شکاف و ریزش بخشی از ساختمان مجاور شد.

به گفته اسماعیلی خوشبختانه با تخلیه بموقع ساکنین ساختمان و خروج فوری از آن مکان، در این حادثه به کسی آسیب جسمانی وارد نشد، ولی ریزش در ساختمان همچنان پس از گذشت چندین ساعت ادامه دارد.

رئیس سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری آمل درپاسخ به این پرسش که آیا مالک برای شروع ساخت این مجتمع، از شهرداری پروانه ساخت گرفته بود، گفت: پروانه ساخت برای زمین درحال گودبرداری صادر نشده و پیمانکار در حال اخذ پروانه ازشهرداری بوده است.

اسماعیلی رعایت نکردن نکات ایمنی ازجمله عدم نصب حفاظ‌های ایمنی برای افزایش ایمنی و رعایت نکردن تجهیزات خاکبرداری را از دلایل مهم بروز این حادثه بیان کرد وگفت، انتظار است که درهمه مالکان با اخذ فرایند قانونی وتوجه به ایمنی کامل درهمه مراحل ساخت وساز از پیامد‌های احتمالی وناگوار آن پیشگیری کنند.

مالک ساختمان هم درگفت وگویی با اشاره به اینکه از سازندگان مجتمع مسکونی مجاور خانه اش چندین بار نسبت به پیامد‌های احتمالی آن هشدار داده بود، اما بی توجهی کرده بودند، گفت، با پیگیری‌های قضایی که انجام شده از مالک وسرمایه گذار پروژه ازمراجع قضایی شکایت شده است.

برچسب ها: آتش نشانی ، ریزش آوار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.