مقام یمنی: کشور در آستانه اعلام خودکفایی در کشاورزی است

یک مقام دولت نجات ملی یمن از اعلام خودکفایی قریب الوقوع این کشور در زمینه کشاورزی خبر داد.

معاون وزیر کشاورزی و آبیاری در دولت نجات ملی یمن از نزدیک شدن این کشور به خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی خبر داد و آن را از دستاورد‌های انقلاب مردم این کشور در سال ۲۰۱۴ برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری یمنی پرس، «رضوان الرباعی» با اشاره به اینکه یمن پس از انقلاب سال ۲۰۱۴، انقلابی را در زمینه تولید محصولات کشاورزی آغاز کرده است تأکید کرد این کشور به اعلام خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی نزدیک شده است و اعلام چنین خبری دیگر غیرممکن نیست.

الرباعی افزود: بر اساس طرح‌ها و خواست طرف‌های خارجی که می‌خواستند یمن مصرف کننده محصولات آن‌ها باقی بماند، بخش کشاورزی در یمن به مدت چند دهه نادیده گرفته شده و کشور به محصولات وارداتی وابسته بود. وابسته نگه داشتن یمن به واردات، برای جلوگیری از هر نوع توسعه در طرح‌های راهبردی بود که ذخایر غذایی و غلات را برای کشور تأمین می‌کرد و دشمن به این ترتیب توانست اراده سیاسی یمنی‌ها را سلب کند و وابستگی یمنی‌ها به خودش را تضمین کند.

وی خاطر نشان کرد: با لطف و یاری الهی و با رهبری الهی و قرآنی که داریم پس از انقلاب بیست و یکم سپتامبر که هدف اصلی آن مخالفت با قیمومیت سیاسی و اقتصادی بود، امروز دیگر خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی در یمن غیرممکن نیست.

این مقام یمنی گفت وزارت کشاورزی با همکاری شرکت‌ها و مؤسسات توسعه‌ای توانست دومین مرحله انقلاب کشاورزی را با مشارکت بیش از هفت هزار داوطلب در زمینه‌های تحقیقاتی، مدیریتی، مشورتی و تولیدی اجرا کند و سومین مرحله انقلاب کشاورزی هم دستاورد‌های متعددی داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
اگر مدیریتتون مثل مدیران ایران باشه که کل منابع آب زیرزمینی استفاده میشه و بعد آب خوردن هم گیرتون نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
آفرین به شما
همیشه موفق و پیروز باشید
United States of America
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
وزارت کشاورزی دولت اسبق ما هم میگفت چه نیازی به خود کفایی گندم داریم،وارد میکنیم!!
حالا از کجا میخواید واردکنید؟؟
آخرین اخبار