شمار قربانیان انفجار مزارشریف افزایش یافت

شمار قربانیان انفجار مزارشریف به ۹ شهید و ۴۵ زخمی افزایش یافته است که اکثر زخمیان را زنان و دختران تشکیل می دهند.

براساس اطلاعات منابع صحی و مسئولان امنیتی طالبان در بلخ، سه انفجار پی هم شامگاه دیروز (چهارشنبه، ۴ جوزا)، بر موترهای لینی این شهر رخ داد؛ ۹ شهید و ۴۵ زخمی به شفاخانه حوزوی ابوعلی سینای بلخی انتقال یافته اند که اکثر زخمیان را زنان و دختران تشکیل می دهند.

یک منبع صحی شفاخانه ابوعلی سینای بلخی که نخواست از وی نامبرده شود گفت: از سه انفجار پی هم ۹ شهید به شمول ۷ مرد و دو زن و ۴۵ زخمی به شفاخانه حوزوی انتقال یافته که وضعیت اکثر زخمی های رویداد وخیم هستند.

به گفته این منبع، اکثر زخمیان رویداد را زنان و دختران تشکیل می دهند که در موترهای لینی به سمت خانه های شان در حرکت بوده اند.

شهدای رویداد نیز به شدت سوخته اند و تفکیک هویت شان به مشکل صورت می گیرد.

در همین حال، محمد آصف وزیری، سخنگوی قوماندانی امنیه طالبان در بلخ گفت: سه انفجار شامگاه امروز، ۹ شهید و ۱۵ زخمی در پی داشته که انفجارها ناشی از جاسازی ماین بر موترهای نوع تونس بوده اند.

انفجار اول بر یک موتر لینی در مربوطات حوزه پنجم و دو انفجار دیگر نیز بر موترهای لینی نوع تونس در مربوطات حوزه دهم رخ داده اند.

این در حالی است که ماه پیش نیز موترهای لینی منطقه سجادیه شهرمزارشریف در مربوطات حوزه دهم شهرمزارشریف هدف انفجار قرار گرفته بودند که طی آن بیش از ۱۰ تن شهید و بیش از ۳۰ تن زخمی شده بودند.

برچسب ها: انفجار ، مزارشریف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.