سید حسن نصرالله: روز پیروزی بر اسرائیل، یوم الله است

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی را به مناسبت عید مقاومت و سالروز بیرون راندن نظامیان صهیونیست از خاک لبنان بیان کرد.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، در سخنان به مناسبت عید مقاومت، روز پیروزی بر اسرائیل و آزادی را از ایام الله خواند.

شکر خدا که منتظر هیچ رژیم عربی و یا سازمان ملل نماندیم

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: شکر خدا که ما را به راه مقاومت هدایت کرد و منتظر کسی در جهان نماندیم. شکر خدا که ما را به راه مقاومت هدایت کرد و منتظر هیچ رژیم عربی و یا سازمان ملل و شورای امنیت نماندیم.

سید حسن نصرالله گفت: به همه شما در این روز فرخنده تبریک می‌گویم و این، چیزی است که مردمی که به روستا‌ها و شهرهایشان برگشتند، احساس کردند. با تشکر از کسانی که از همه جناح‌ها و فرقه‌ها بخاطر آنچه به مقاومت و به ویژه شهدا و خانواده‌هایشان تقدیم کردند، فداکاری کردند. از مجروحین به خاطر آنچه که [در راه خدا]دادند، از زندانیانی که سال‌ها در زندان‌های اشغالی تحمل کردند و مجاهدین تشکر می‌کنم.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: با تشکر از رهبران مقاومت «امیل لحود»، «سلیم الحص» و «نبیه بری».

سید حسن نصرالله در ادامه گفت: تشکر می‌کنم از ارتش لبنان که به ویژه در سال‌های اخیر دهه هفتاد انسجام سیاسی خوبی را با مقاومت داشت. از رسانه‌ها و به ویژه از شبکه المنار و رادیو نور نیز تشکر می‌کنم.

قدردان جمهوری اسلامی ایران هستیم

وی همچنین با تشکر از کشورمان گفت: قدردان جمهوری اسلامی ایران هم هستیم؛ جمهوری اسلامی هر اندازه که می‌توانست کمک کرد و در این زمینه هیچ خساستی نداشت؛ این بر هیچکس پوشیده نیست. از جمهوری اسلامی ایران به ویژه نقش مهمی که شهید حاج قاسم سلیمانی ایفا کرد، تشکر می‌کنم.

وی گفت: باید در سالروز آزادسازی، درد و رنجی را که رژیم صهیونیستی برای مردم لبنان رقم زد را به یاد آوریم. مردم لبنان باید چهره حقیقی این رژیم که سعی در عادی جلوه دادن آن دارد را بشناسند.

دستاوردی که در سال ۲۰۰۰ محقق شد، بزرگترین دستاورد تاریخ معاصر بود

دبیر کل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دستاوردی که در سال ۲۰۰۰ محقق شد، بزرگترین دستاورد در تاریخ معاصر بود. ما باید همه فداکاری‌ها را تبیین کنیم. این پیروزی رایگان بدست نیامد، بلکه با خون ها، اشک‌ها و انگشتان روی ماشه محقق شد.

وی گفت: باید توضیح دهیم که چه کسی مقابل اشغالگران مقاومت کرد و چه کسی علیه هموطنان خود توطئه کرد. پیروزی سال ۲۰۰۰، یک پیروزی بی، چون و چرا بود که تمام امت عربی، اسلامی و لبنان به آن افتخار کردند. ما این پیروزی را برای همه می‌دانیم و برای خودمان محصور نمی‌کنیم.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه افزود: سخنرانی «خانه عنکبوت» تاثیر عمیقی بر سران رژیم صهیونیستی و ارتش آن گذاشت و آن‌ها همچنان با اثرات آن درگیر هستند. پس از پیروزی مطالبه قدرت نکردیم و طمعی به آن نداشتیم؛ هرچند رؤسای کشور همپیمان با ما هستند. هدف ما از مشارکت در دولت حمایت از مقاومت و پیگیری نیازمندی‌های مردم است؛ وگرنه خود قدرت هدف ما نیست.

تنها مقاومتی که به پیروزی رسید و حکومت نکرد، مقاومت لبنان به ویژه حزب الله بود

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: تنها مقاومتی که به پیروزی رسید و حکومت نکرد، مقاومت در لبنان به ویژه حزب الله بوده است. ما درخواست حکومت نکرده ایم؛ چراکه اساسا برای آن نجنگیده ایم بلکه برای آزادی وطن، مردم و کرامت ملی جنگیده ایم.

وی تصریح کرد: آنچه که ما را به مقاومت واداشته، وظیفه ملی، انسانی، اخلاقی و دینی ماست. برخی در لبنان اسرائیل را دشمن نمی‌دانند، گرچه شاید بعضا از سرتعارف این را بگویند.

او با اشاره به محافظت مقاومت از لبنان اعلام کرد: مقاومتی که سال ۲۰۰۰ پیروز شد، در سایه اختلافات موجود در لبنان مبارزه کرد و آن زمان اجماعی در مورد مقاومت وجود نداشت. مقاومت امروز علی رغم این اختلافات، از لبنان محافظت می‌کند و در این مسیر موفق بوده است.

وی هخمچنین با اشاره به اختلافات موجود اعلام کرد: اختلاف در مورد مقاومت موضوعی قدیمی و مستمر است و هر کسی برای مخالفت خود بهانه‌هایی را مطرح کرده است. هرکس که بخواهد متقاعد شود می‌شود و هرکس که نخواهد، متقاعد نخواهد شد، و به هر روی، موافق و مخالف وجود خواهد داشت. مقاومت لبنان بسیار قوی‌تر از آن چیزی است که پیش بینی یا تصور می‌کنند. مقاومت امروز از هر زمانی قوی‌تر و روحیه بالاتری دارد.

باید مشکلات اقتصادی حل شود 

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت: دولت به سمت فروپاشی در حرکت است و باید مشکلات اقتصادی حل شود. ما به آن‌ها گفتیم که مقاومت را رها کنید، چرا که درد و رنج مردم اولویت دارد؛ بهای دلار بالا می‌رود و دولت در حال فروپاشی است، اما آن‌ها بازهم درگیر مقاومت هستند.

سید حسن نصرالله با اشاره به لزوم حل مشکلات لبنان نیز اعلام کرد: مشکلات کشور را حل کنید تا ارتش باقی بماند، دولت باقی بماند و بعد از آن بیائید تا استراتژی دفاعی را بررسی کنیم. دوباره از موضع قدرت و اقتدار شما را به مشارکت و همکاری دعوت می‌کنم.

لبنان می‌تواند کشوری غنی از نفت و گاز باشد

او همچنین با تکیه بر لزوم بهره گیری از منابع نفت و گاز تأکید کرد: لبنان می‌تواند کشوری غنی از نفت و گاز باشد؛ ما خواستار دولت ثروتمند هستیم؛ لبنان قوی لبنان غنی نیز خواهد بود. موضوع استخراج گاز از دریا یک موضوع عملیاتی است و مشکلات لبنان را حل می‌کند، اما نیازمند شجاعت است.

وی اعلام کرد: مشکلات لبنان را جز نفت و گاز موجود در آب‌های منطقه‌ای حل نخواهد کرد؛ شما بفرمائید ببینیم که چگونه آن را استخراج و از آن محافظت کنیم؟ این نیازمند شجاعت است. لبنان گنج و ثروت انبوهی از نفت و گاز دارد؛ با این وجود ما دست بسته نشسته ایم و در مقابل دشمن در حال امضاء قرارداد برای فروش نفت آن است.

او همچنین گفت: ما دو گزینه داریم؛ لبنان قوی و غنی که این با همان معادله طلایی که لبنان را در سال‌های گذشته محافظت کرده، محقق خواهد شد.

هرگونه تعرض به مسجدالاقصی منجر به عواقب بسیار ناخوشایند خواهد شد

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به مسأله قدس نیز گفت: هرگونه تعرض به مسجدالاقصی منجر به وقوع انفجار بزرگ در منطقه و عواقب بسیار ناخوشایند خواهد شد. مقاومت فلسطین تصمیم خود برای مقابله با هرگونه تعرض به مسجدالاقصی را اتخاذ کرده است.

وی همچنین اعلام کرد: دشمن در شرایط بحرانی قرار دارد و از شکاف داخلی شدید رنج می‌برد؛ او در هیچ مقطعی از گذشته اینگونه دچار ضعف نبوده است. رژیم صهیونیستی بداند که نباید اقدامی انجام دهد که نتایج فاجعه بار برای همین موجودیت موقت خود داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
مالان شرایط مقاومت نداریم پول هم نداریم بی خیال ایران شو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۱ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
بقیه یوم ها چی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۶ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
من
۰۴:۳۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
متن کاملش رو لطفا بذارید ناقصه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
با پول و امکانات ایران بله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
مگه بقیه روزها روز خدا نیستند
آخرین اخبار