ارمغانی: ۲ بازی سخت با قزاقستان و سوریه داریم

سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت: ۱۱ تیر در پنجره سوم انتخابی جام جهانی با قزاقستان و سوریه بازی داریم و می‌خواهیم باخت مقابل قزاقستان تکرار نشود.

سعید ارمغانی سرمربی تیم ملی بسکتبال در نشست خبری امروز گفت: ما یک برنامه بلند مدت، یک برنامه میان مدت و یک برنامه کوتاه مدت داریم. طبق برنامه کوتاه مدت ما ۱۱ تیر در پنجره سوم انتخابی جام جهانی با قزاقستان و سوریه بازی داریم. باید سعی کنیم باخت مقابل قزاقستان تکرار نشود و همه می‌دانیم که در مرحله بعد با چین، ژاپن و استرالیا هم گروه خواهیم بود و باید ۶ بازی با آن‌ها انجام دهیم. می‌خواهیم در این مسابقات پنجره سوم و پس از آن کاپ آسیا در اندونزی با یک تیم خوب و با بالاترین ظرفیت برای کسب بهترین نتیجه تلاش کنیم.

سعید ارمغانی چندی پیش از سوی فدراسیون بسکتبال به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انتخاب شد. او پیش از این سابقه سرمربیگری تیم ملی را درکارنامه خود داشته است. ارمغانی قبل از این انتخاب به عنوان سرمربی تیم بزرگسالان کاساشوک بوداپست فعالیت داشته است.

قصد داریم یک تیم با نام ایران نوین تشکیل دهیم

سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت: قصد داریم یک تیم با نام ایران نوین را تشکیل دهیم تا با آن‌ها با همان سیستم تیم بزرگسالان کار کنیم. این موضوع مهم است، زیرا اگر به صورت موازی با این ۲ تیم کار کنیم قطعا شرایط بهبود خواهد یافت. به عنوان مثال اگر یک بازیکن در تیم اول آسیب ببیند یا به هر دلیلی نتوانست تقاضای ما را عملی کند، می‌توانیم بازیکنی را از تیم دوم جایگزین او کنیم. همچنین محمدرضا اسلامی را به عنوان سرمربی این تیم انتخاب کرده‌ایم.

با اعلام سعید ارمغانی سرمربی تیم ملی بسکتبال رضا شجاع پور به عنوان سرپرست، محمد کسایی پور، مهران آتشی و زلاتکو جوانوویچ به عنوان مربیان تیم ملی انتخاب شده اند.


بیشتر بخوانید


به دنبال ۲ بازی دوستانه با تیم‌های خارجی هستیم

ارمغانی گفت: طبق برنامه‌هایی که ما اعلام کرده‌ایم، شنبه هفته آینده کار را شروع می‌کنیم. ۲ هفته اول در آزادی خواهیم بود تا از لحاظ تاکتیکی پایه کار تیمی خود را انجام دهیم، هفته سوم به یکی از شهرستان‌های ایران می‌رویم و سعی داریم از یک یا ۲ تیم خارجی دعوت کنیم تا بازی دوستانه برگزار کنیم. همچنین می‌خواهیم هفته سوم بازی‌های تدارکاتی را در ایران برگزار کنیم که از این بین ۲ نوع کار را پیش‌بینی کرده‌ایم، ابتدا در کیش یا قشم که با کشور‌های حاشیه خلیج فارس بازی کنیم و دوم این که قصد داریم با اردن یا لبنان در تهران بازی کنیم.

تیم ملی بسکتبال کشورمان در پنجره سوم انتخابی جام جهانی ۱۰ تیر باید به مصاف قراقستان برود و بعد از این بازی باید در تاریخ ۱۳ تیر رو در روی سوریه قرار بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار