رئیس‌جمهور:

مردم نمی‌توانند هر روز شاهد آلودگی هوا باشند/ محیط زیست و وزارت‌خارجه بدون فوت وقت مشکل را حل کنند

حجت‌الاسلام رئیسی از سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت خارجه خواست بدون فوت وقت مشکل آلودگی هوا را با کشورهای همسایه‌ منشا ریزگردها حل کنند.

رئیس جمهور در جلسه امروز چهارشنبه هیأت دولت، «هوای پاک» را از حقوق مردم برشمرد‌ و با اشاره به افزایش آلودگی هوا در استان‌های مختلف کشور، اظهار داشت: سلامتی مردم موضوعی حیاتی و آلودگی هوا برای مردم غیرقابل تحمل است؛  مردم نمی‌توانند هر روز شاهد چنین وضعیتی باشند و انتظار دارند دولت با جدیت موضوع را پیگیری کند.

حجت‌الاسلام رئیسی بر همین اساس به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و وزیر امور خارجه مأموریت داد بدون فوت وقت، در ارتباط و سفر به کشورهای همسایه که مبدأ و منشأ آلاینده‌ها هستند، موضوع را از طریق مذاکره با آنها حل و فصل کنند.

میانگین شاخص آلودگی هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته ۴۳۶ واحد بوده است. اکنون شاخص آلودگی هوای تهران ۳۸۶ واحد و در وضعیت خطرناک قرار گرفت.

به همین خاطر بود که دولت دیروز اعلام کرد که روز چهارشنبه تمام مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات تهران و البرز تعطیل است و فعالیت‌های ورزشی هم ممنوع خواهد بود.

البته در هفته های اخیر نیز به دلیل حجم بالای آلاینده‌ها و ذرات ریز گرد و غبار شاهد تعطیلی مدارس و ادارات در تهران و دیگر شهرها هم بودیم.

به گفته داریوش گل‌علیزاده، سرپرست مرکزملی هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست «اقدام ترکیه برای سد سازی بخش اعظمی از حق‌آبه دجله و فرات را قطع کرده و زمین‌هایی که بر اثر قطع حق‌آبه به سرچشمه گرد و غبار تبدیل شده‌اند, با  وزش ضعیف‌ترین بادهای عمودی و افقی گردوخاک را به کشور ما و کشورهای همسایه می‌آورند.»


بیشتر بخوانید: 


درپی این اتفاق دست‌کم ۴ کشور منطقه (ایران، عراق، کویت و سوریه) با معضل ریزگردها به‌طور جدی دست و پنجه نرم می‌کنند.

بر این اساس و با رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان وزیر خارجه و وزرای خارجه سوریه،  عراق و کویت مقرر شد تا هیاتی ایرانی برای حل مشکل ریزگردها به عراق و سوریه برود.

این هیات به صورت میدانی و در تبادل نظر و همفکری با همتایان خود، موضوع همکاری جمعی منطقه ای برای مقابله با ریزگردها را در دستور کار پیگیری سریع خود قرار خواهد داد تا راهکار های موثری را چاره اندیشی کند.


بیشتر بخوانید:


در همین ارتباط با توجه به این که بخشی از همکاری منطقه ای برای مقابله با ریزگردها به مشارکت و همکاری فعال دولت عربستان سعودی باز می گردد، مقرر گردید تا وزیر امور خارجه عراق این موضوع را با همتای سعودی خود مورد پیگیری قرار دهد تا این کشور نیز در این ابتکار منطقه ای برای حل این معضل مشارکت و کمک نماید. 

وزیر خارجه کویت قول مساعد داد که موضوع اعزام هیات فنی ایرانی را پیگیری نماید.

وزیر امور خارجه در نشست علنی چندی پیش مجلس و در پاسخ به سوال نمایندگان درباره وضعیت آب های مرزی ایران و مشکل گردوغبار  گفت: در ۸ ماه گذشته حداقل ۳ بار در دو دیدار حضوری در تهران و نیویورک و با تماس تلفنی از وزیر امور خارجه ترکیه خواستار توجه جدی ترکیه به حقابه آب ارس شدم و مسئولان ترکیه می‌گویند سدسازی آنها در مناطق کوهستانی و برای استفاده برق آبی است.

به گفته حسین امیرعبداللهیان اما در سدسازی ترکیه برای جمهوری اسلامی ایران ابهام های فنی وجود دارد و سد سازی آنکارا برای تهران مورد قبول نیست.

رئیس جمهور در بخش پایانی سخنانش افزایش کمک ودیعه مسکن را اقدامی در راستای حفظ توان مالی مردم دانست و با قدردانی از شورای پول و اعتبار برای این تصمیم، بر اتخاذ تصمیمات مشابه در حوزه‌های دیگر تأکید کرد.

وام ودیعه مسکن بخشی از بسته حمایتی وزارت راه وشهرسازی است و با همت شورای پول واعتبار افزایش سقف تسهیلات در تهران و سایر شهر‌ها مصوب شد.

دیروز در شورای پول واعتبار تسهیلات ودیعه مسکن در تهران ۱۰۰ میلیون، درمراکز استان ها ۷۰ میلیون و در سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان به تصویب رسید که بازپرداخت آن ۵ ساله است.


بیشتر بخوانید:


به گفته معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی تمامی مستاجران فاقد مسکن و کسانی که در سال گذشته از تسهیلات مسکنی استفاده نکرده اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه طرح های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی و ثبت نام در قسمت تسهیلات ودیعه ، از این وام استفاده کنند.

محمود محمود زاده همچنین گفت: کسانی که در سال گذشته تسهیلات ودیعه مسکن دریافت کرده اند می‌توانند امسال مابه التفاوتی که به این تسهیلات اضافه شده،  را دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۴
در انتظار بررسی: ۰
Germany
حسین مرتضایی فرد
۰۹:۰۰ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
با کمال تاسف بشریت 150سال است کهدارد بر روی درختان دود زا والایندهای پر قدرت متمرکز وتلاش می کند.
بعضی الاینده ها قابل دید نیستند وتازگی رباطهای رد ریاب معیوب وکم فهم به دنیا معرفی شده.ولی در ابتدای اختراع این ابزار الاینده ناضری برای کنترل نبود وهمه چشب بسته ان را پذیرفتند.
امروز مقداری دیر شدهودر کل ما در طی هر سه نسل عمر یک نسل را کامل در این راه قربانی وهدر می دهیم.
به امید جدی شدن این مطالبه وپی گیری ان توسط دولته تا بها بدن به ایده پردازان ومخترعین سلامت در این بخش.
امروز ایده پرداز ابرشهرای بی ترافیک والودگی هوا دارند از گرسنگی می میرند چون اقبالی به وتقاضایی به ایده وتراوشات فکریشان نیست.
امروز تراوشات فکری رانت خواری انسان را به ثروت می رساند ولی متکر وپژوهنده راه شهرسازی سلامت نه
مطالبه منید شاید وضع تغیر کرد چون به مرحل قدرت وتوان تغیر رسیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
مهاجرت میکردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
اگه به جای مردم سیستان بودید چه کار می کردید سالهاست که با طوفان گردوخاک روز هاروسپری می کنند و هیچ مسئولی نیست که به درد دل مردم گوش کند خشکسالی زیاد. بیکاری جوانان... کوچ مرد م.......
Denmark
ناشناس
۲۳:۲۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
وقتی جای نخبگان رو پخمگان میگیرند برای مردم از زمین و زمان بدبیاری پیش می آید
France
ناشناس
۲۳:۰۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
به حاجی بگید با دستور اگر حل میشد که تا الان شده بود. قبلی ها هم دستور دادند.
باید عمل کرد.
من پروژه دارم برای کشت گیاهان خاص، آبخیزداری و ..
اما به کجا میتونم مراجعه کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
مگ تو بفکر مردمم هستی؟؟؟؟؟؟؟. اولا گردوخاک عمدی دوما ما تحمل گرد وخاک و داریم ولی تحمل گرونی ک هزار قلم کالا اومدی هزاربرابر کردی رو نداریم واقعا رئییسی داری با ملت چیکار میکنی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
مصرف آب منازل هم با آلودگی رفته بالا

چون حیاط پر شن میشه باید یک روز درمیان شسته بشه وگرنه بچها تو حیاط بازی میکنند پر خاک میشوند

مصرف برق هم رفته با لا چون قبلا در پنجره ها باز بود و‌ نسیم و باد باعث تهویه خانه میشد هواتو اردیبهشت خرداد خنک و لازم نبود کولر روشن کنی الان به خاطر آلودگی مجبوریم در پنجره ببندیم کولر بزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
جنابعالی آنقدرقیمت شیر را افزابش داده اید که ما قادر به خرید یک بطری شیر در این هوای آلوده نیستیم حالا باید بگویم خدا از چه کسی نگذرد وخیرش ندهد خودتان قضاوتکنید با این عملکردتان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
خوزستان رو میگن ۱۰۰ برابر حدمجاز ۵۰ برابر حد مجاز
تهران و کرج گردوخاگ میشه میگن شاخص ۳۵۶ است و یعنی خطرناکه تعطیل کنیم . در ضمن بانکی ها خاکشوش نداردن وقتی هوا ۶۰ برابر حدمجازه و میگید تعطیلی همه ادارات بجز بانک ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
هر چه گرد خاک بیاید باشه بیاید یک ریال هم بابت ان پول خرج نکنید هر چه مردم گرد خاک بشتری بخورند بدنشان مقام تر میشود فکر این نازک نارنجی را نکنید مرغ پرورشی را با مرغ محلی مقایسه کنید متوجه حرف من خواهید شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
استاد ...جناب رییسی خسارت جنگ رو بگیرید خرج خود عراق کنید ما نخواستیم تا مشکل ریز گردها حل شود
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۵۱ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
باید بشود
فقط همین
همیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
دیواری از قطرات آب در مرزها ایجاد کنید تا مانع ورود گرد و خاک بشه
ریه هامون تحمل ندارند
این چه وضعی است؟
یا گرانی داریم یا دود داریم و حالا هم خاک داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
جک روز!! دستور می دهم حل شود!! امر می کنم!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
اگر کاری می توانستید بکنید اینقدر حرف نمی زدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
به این می گویند مدیریت جهادی !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
رئیس جمهور انقلابی ومردمی البته ورچوبه دستور بده خودت وکل کابینه ات یک هفته بروند خوزستان همگی بسمت عراق فوت کنید بلکه ریزگرد بسمت عراق برگردد اگر عزیزان عرب شماها ناراحت نمیشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
خیلی خنده دار بود ی چن تا درخت کاشته بودن مرز خوزستان وعراق ک جلوی گردوخاک بگیره خود اخبار ایران نشون داد ن کشورای بیگانه بود ن هیچی ایی خاک هوایی میفرستن چطو درختا جلوشو میگیرن اخه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
همه دیدن عمدی بوده فیلمش همجا پخش شده کار عراق
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۸:۵۸ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
مردم نمیتوانند هر روز گرانی را تحمل کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
جناب آقای رییسی، مردم نمی‌توانند هر روز شاهد افزایش قیمت ها باشند! پس وعده هاتون چی شد؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
فقط دستور فقط حرف خسته شدیم دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
آقای رییسی هوای اردکان یزد بدتر از تهرانه یک دستوری هم به محیط زیست یزد بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
ما اماده مرگیم دیگه گل سید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
هموطنانی که پولشون را می رن میدم اردوغان کلاهشون را بزارن بالاتر ، همه این ریزکردها از گور ترکیه بلند میشه چرا خودتان را می زنید به گیجی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
آخه یه حرفی بزن که توش منطق باشه الان تو مملکت خودمون سرتاسرش مشکله پس بگیم مردم پولشونو تو کشور خودمون خرج نکنن و چیزی نخرن این چه منطقیه که هر بار میگید مردم نرن پولشونو نریزن ترکیه و جاهای دیگه...مملکتو بسازید کسی نمیره جای دیگه پولشو خرج کنه بعدشم طرف دوست داره بره پول خودشه به شما چه فشاری میاره...خیلی تعصب و غیرت رو کشورت داری راجب سفرای زیارتی هم همینجوری نظر بده و بگو مردم نرن پولشونو خرج عربستان و عراق نکنن...وگرنه هم خدا همه جا هست هم امام حسین و بقیه امامای عزیزمون...والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
منظورت از هم وطن رئیس مجلسه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
اقای رییسی دست از این دستورهای الکی بردار، حتی وزرایت هم برایت تره خورد نمیکنند .اخرین شاهد ادعا دستورت در مورد پرداخت یارانه به کسانی که قبلا میگرفتند و حذف شدند بود که بعد ها ان را بحساب ریختنداما مسخره مان کردند و مسدود شد و پرداخت ان منوط به راستی ازمایی، یعنی کشک! اقا دست از سرمان بردار ، لااقل با شعورمان بازی نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
خسارت جنگ رو سی سال پیگیری نمیکنه بعد حساب مردم حسابرسی می کنند تا کی چقدر خرج می کنه ....کارمند حقوق بگیری هستم که تنها منبع درآمدم همین حقوق است و متاسفانه دهک دهم قرار گرفته ام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
همه تبلت های امریکایی مایکروسافت 50 میلیونی رو گویا شما و دوستان خریدید . استفاده ازش را هم بلدید 1000 تا تبلت جلوتونه؟ مرگ بر امریکا مرگ برا اسرایل
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۵۹ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
بیزحمت آلودگی هوا را هم گران کنید تا مردم کمتر مصرف کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
فقرکه ظرف هفته آخرسال قبل درست وریشه کن شد
گرانی هم که خداروشکرنداشتیم هوای خوب به دستورآقای وینوکیوداره درست میشه
کجای کاری برادر باخودت چندچندی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
انشاءالله دولت 4 ساله باشی
انشاءالله انشاءالله انشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
با تغییرش فکر میکنی چه تغییری تو اوضاع مردم پیش بیاد مگه دعا نمیکردیم ۱۴۰۰ بیاد روحانی بره اوضاع بهتر میشه
کار از پایه خراب داداش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
با سلام.عزیزان توجه داشته باشندگردوخاک چیزی نیست که به سادگی ازان گذشت حتی اگردیگرکشورها کاری نکنندکه حتما انهاهم مشکل دارند وانجام خواهنددادومتاسفانه این کشورها که نفسهاشون هم ازخارج میادبااونهمه ثروت کاری نکردن که بایدخیلی پیشترانجام میشدوامروزبه جایی رسیده که چندساله که درخوزستان مردم واقعا بی نهایت زندگیشون که پرازمشکلات وگرفتاری بوداینم بدترش کردوزجرمردم خداوکیلی به بی نهایت رسیده وزندگی روتلخ تروعذاب اورترکرده متاسفانه چندساله که صداشون هم شنیده نشده حال که متاسفانه به این نقطه رسیده وغیرقابل تحمل شده وامیدواریم این دولت باجدیت واقتدار وتسریع پیگیری وبه هرطریقی که شده هم درداخل کشور وهم خارج ازکشورقاطعانه وبدون فوت وقت یک باربرای همیشه وریشه ای این کارابه سرانجام برساندو اشتباهات گذشته مثل مالش پاشی که کاری بیهوده ومسکن موقتی است انجام نشود وکارریشه ای وپایدار واستفاده ازگیاهان وبوته های صحرایی وجاهایی که شنی هستندهم به جای ملش پاشی میشودکاردرست ودرمانی انجام دادوصددرصدشدنی وراهکارداردانشاالله به سرانجام برسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
آقای رئیس جمهور ; واقعا چکار میکنی ؟ شما فقط دستور میدهی ! نتایج این دستورات چه زمانی تحقق میابد ؟ شما باید دستگاههای نظارتی را بیش از پیش تقویت و گسترش دهید . متأسفانه در این راستا خیلی قصور صورت گرفته . بهمین دلیله که مافیاهای رانت خواری بسیاری در تمام ویا اغلب سازمانها و دوایر دولتی و خصوصی ایجاد شده . برای نظارت های دقیق و سالم میتوانید ضمن اصلاح دستگاههای نظارتی فعلی , از توان و ظرفیت بازنشستگان متعهد و دلسوز (بویژه بازنشستگان سپاه , ناجا , آموزش و پرورش , دادگستری و وزارت اطلاعات) که آشنایی بیشتری با ساز و کار نظارتی دارند و البته بدون دریافت هیچگونه دستمزدی حاضر به همکاری باشند , استفاده کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
حتما فردا حل میکنن وزارت خارجه انقلابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
مثلا اگه خودت بودی چه کار میکردی .....مثلا پروانه های بزرگ می ساختی وهوا رو وباد رو از آسمان ایران دور میکردی یا سده های ترکیا رو با موشک نقطه زن میزدی وخراب میکردی واب رودخانه های ارس ودجله وفرات پر از آب میکردی واین زمینهای خشک از سوریا بگیر وسر زمینهای که این رودخانه های جاری میشود تا شط العرب واروند رود وبهمن شیر تا پیوستنشان به خلیج فارس ابیاری می کردی.........حرف الکی ودر هوا وبیخود نزن چرت پرت گو...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
غیرت ندارید چون به تهران رسید چند روز نتونستید تحمل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
مردم نمی‌توانند هر روز شاهدخیلی چیزها باشند گرونی گردوغبار، خودروی بی کیفیت، فقر، بچه های زباله گردو..... اما هر روز شاهد همه اینا هستیم وهیچ راه نجاتی هم پیش رو نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
عیارکشورها والبته دراصل حکومتهادروضعیتهای بحرانی مشخص میشودوگرنه درشرایط گل وبلبل همه کارشون درسته! بدیهی است که خشکسالی است ، منتهادرمنطقه همه بایدباهم همکاری کنندتا مشکل همه حل شود، نمیشود که مثلاً ترکیه برای خودش تصمیم بگیرد وسدسازی کند! اگر با دلایل علمی ومنطقی مشخص شود عامل تشدیدکننده گرد وخاک چیست وکشوری ویا کشورها برای حل آن تمکین نکنند باید ازلحاظ قضایی پیگیری شود تا بعدازمحکومیت بین المللی مجبوربه رسیدگی ویا پرداخت خسارت شوند! مسئله خیلی مهمی است چراکه بی تفاوتی دراین امر باعث بیماری ومرگ هزاران هزارانسان خواهدشد.
Netherlands
ناشناس
۱۵:۴۴ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
هیچ کس این طرفداری شما از مردم را صادقانه نمیداند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
آقای رئیسی لطفا یه فکری هم به حال گرانیهای اخیر بفرمایید که اونم خیلییی نفس گیر و کمر شکن شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
خودش گران کرده چه فکری بکنه مثلا گرانتر کنه بگی کاش همون قیمت بود خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
یعنی چی اگه نشدبه مردم بگیم تقصیرکدوم‌کشوره ؟؟؟به چه دردمامیخوره اونوقت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
دولت خای قبلی همین حرفها رو میزدن ولی هر سال بدتر میشه اراده ای نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
یه کلیپی است که چند روزه میچرخه فضای مجازی که نشون میده اونور مرز وقتی باد ملایمی بطرف ایران میوزه یه دستگاهی است که شلنگ بزرگی داره تمام ریگ ها را به پرواز در میاره منشآء اش همون نباشه دستگاه لامصب چه خاکی را میفرسته هوا در طول یکساعت چنان گرد وخاکی بلند میکنه که کل ابران خاکی میشه مسئولین پیگیری کنید
دستگاه چینی و با همکاری دولت اعراق میخواند چه کار کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
بابا اون شایعه اس، یه سرچ بزن میفهمی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
چقدر ساده یی ...بنده خدا مگه الکیه این همه اسمان با این حرفت آلوده میشه....عقلت کجا رفته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
احسنت ب شما لااقل فیلمو دیدین بابا عمدی از طرف عراق خود مسئوولین ما میگن بریزید خاک ک خودشون ریختن تو سرمون با ایی اوضاع گرونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
روزی هزارتا دستور میده مسئولاشم دایورت میکنن خخخخ.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
سلام
هزینه های دندانپزشکی خیلی بالاست. لطفا مساعدت فرمایید.
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۱۶:۳۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
مشکلات عادیه مردمو موندن توش این همه بدبختی رو سره مردمه اونوقت چسبیدی به دندانپزشکی؟ وایسا تا برات حل کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
مگه غذا گیرت میاد دندون میخوای چکار یارنشا قطع کنید تا دیگه به فکر دندان نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
به اونا که میخوان مشکل رو حل کنن ناهار هم میدن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
مردم نمی توانند هر روز شاهد گرانی ها باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
راه حل فوری اینه
بارور کردن ابرها و تغذیه مصنوعی آبخوان ها و افزایش پوشش گیاهی
البته باید این کار چندین سال تداوم داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
محیط زیست از پس نگهداری توله یوزپلنگ بر نمیاد، بعد میخواد مشکل آلودگی هوا رو حل کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
بازنشستگان تامین اجتماعی هم نمیتوانند هرروز شاهد گرانی و افزایش قیمت اجناس باشند.
هیات دولت و تامین اجتماعی بدون فوت وقت مشکل را حل کنند.
تنها شباهت من و ایشون اینه هردو دستور میدیم ولی کسی گوشش بدهکار نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
داداش منتظر دستور بودیم... ما تو تا حالا دستور بده نداشتیم که جور شد.. یکی اومده فقط دستور میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
عجب حالا که رسید به مرکز.. تو فکر افتادی.. از عهده خارج برنمیاید حداقل براداخل کشور اقدام انجام بدید.. ولی جناب خیلی داری به مسولین فشار میاری.. گناه دارن طفلیا.. اخه اونا که همه کاراشون درست انجام میدن..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
چرا همه چیز را به خارج پاس میدی؟ کانون‌های گرد و خاک داخلی، اطراف اهواز و اراک و قم را چرا فکری براش نمیکنی؟
Germany
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
چی چرت پرت میگی . قشنگ متنو بخون بعد چرت بیا بنویس . گفت هم داخلی حل شه هم خارجی . چون ۸۰ درصدش مال کشور های همسایه مث عراق کویت و عربستانه و ۲۰ درصدش مال داخل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
آقا یواش تر!!!
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۳:۲۹ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
رحم کن اینجوری دستور میدی انقدر سریع کار میکنن کمر این مسولین زیر دست خم میشه گناه دارن انقدر خوب کار میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
پس چرا افزایش حقوق بازنشستگانو تصویب نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
ما تامین اجتماعی ها چه خاکی بر سر بریزیم؟
Iran (Islamic Republic of)
مالک
۱۳:۲۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
سلام تا مشکل گرد و غبار که سالیان سال است در غرب کشور با آن دست و پنجه نرم می کنند به مرکز کشور و استان های محل تولد مسئولين نرسید فکر اساسی برای آن ننمودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
دقیقا الان چندساله خوزستان وغرب کشوردرگیره وفقط اخبارنشون میده درهمین حد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
قربونت فقط فوری نباشه جهادی وانقلابی هم نباشه همون با برنامه باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
بازنشستگان تامین اجتماعی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
فوری فوری فوری
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۳:۲۰ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
زاررررررررررررررررررررررت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
همانطور که سایر مشکلات رو حل کردی اینم حل میشه.!!
آخرین اخبار