معاون وزیر نفت:

همکاری صنعت نفت با دانشگاه‌ها رابطه بُرد بُرد است

معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت گفت: ارتباط بین دانشگاه و صنعت نفت فراز و نشیب بسیاری داشته ولی در این دوره می‌کوشیم از همه ظرفیت‌های دانشگاهی استفاده کنیم.

وحیدرضا زیدی فرد در دیدار با مسئولان دانشگاه اصفهان گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه یک بحث قدیمی و چند ساله است که نمود آنچنانی ندارد و الزامی است که همگان به آن اقرار دارند.

به گفته او هدف ما این است که با مدیریتی تعامل گونه با دانشگاه‌ها و نظارت قوی به فرآیندی مفید بین دانشگاه و صنعت برسیم، امیدوارم باب همکاری بین صنعت و دانشگاه باز شود، زیرا در چند بخش مهم انتظار داریم دانشگاه‌ها کمک کنند تا به راه حل مفیدی برسیم.

رییس دانشگاه اصفهان نیز در این نشست گفت: امیدواریم این گونه نشست‌ها مقدمه‌ای برای همکاری تحقیقاتی بیشتر دانشگاه با صنعت باشد، زیرا برخی از رشته‌ها ارتباط تنگاتنگی با حوزه نفت دارد.

حسین هرسیج می‌گوید به واسطه تحریم‌هایی که به وجودآمده، نگاه دانشگاه و صنعت برای حل برخی معضلات بیشتر شده و امیدواریم این موارد که از برکات تحریم هاست پابرجا بماند و برای حل مشکلاتی که در صنعت به وجود می‌آید به دانشگاه‌ها رجوع شود.

او می‌گوید دانشگاه اصفهان مشکلات و مسائل جامعه از شهر اصفهان گرفته تا سطح کلان ملی را بررسی کرده و برنامه‌های تحقیقاتی و آموزشی متناسب با حل آن‌ها را دنبال می‌کند.

رشته‌های مهندسی در بحث تجهیزات، علوم انسانی در حوزه مدیریت، اقتصاد و روانشناسی و دیگر رشته‌ها در دانشگاه اصفهان وجود دارد که تحقیقات آن‌ها در حوزه نفت می‌تواند مفید واقع شود.

انتظار این است که همچون کنسرسیوم محیط زیست که در دانشگاه اصفهان فعالیت دارد در حوزه نفت نیز بتوانیم فعال باشیم.

رییس دانشگاه اصفهان گفت: امیدواریم با جلسه‌های تخصصی به راه حل‌هایی برسیم که مشکلات حوزه نفت برطرف شود و قرارداد‌های منعقد و عملی شود تا هم دانشگاه از امتیازاتی برخوردار شده و هم مشکلات حوزه نفت برطرف شود.

نشست معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت با مسئولان دانشگاه اصفهان با موضوع ماموریت گرایی و نقش آفرینی دانشگاه اصفهان در همکاری و توسعه فناوری‌های مرتبط با وزارت نفت، طراحی و برنامه ریزی مشترک درباره زیست بوم تحقیقات و نوآوری در حوزه نفت و گاز برگزار شد.

دانشگاه اصفهان با حدود ۱۷ هزار دانشجو و ۶۶۰ عضو هیات علمی یکی از دانشگاه‌های جامع برتر کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.