توفان گرد و غبار، ۶۰ هزار تن خاک وارد بغداد کرد

یکی از توفان‌های اخیر گرد و غبار در عراق، ۶۰ هزار تن خاک طی ۲۴ ساعت وارد پایتخت این کشور کرد.

مقامات عراقی روز گذشته به علت توفان شدید گرد و غبار در بیشتر استان‌های این کشور، تعطیلی سراسری اعلام کردند و شرایط جوی در این کشور همچنان آلوده است.

ولید ابراهیم خبرنگار شبکه الجزیره در بغداد، گفت: بیمارستان‌های بغداد برای پذیرش تعداد فزاینده مصدومان تلاش می‌کنند، اما مسئولان می‌گویند، پذیرش تعداد افراد مبتلا به بیماری‌های دستگاه تنفسی، فراتر از ظرفیت این بیمارستان هاست.

ناظران می‌گویند آنچه در عراق رخ می‌دهد بخشی از تغییرات آب و هوایی در جهان است، اما اذعان می‌کنند پیامد‌های بحران در اینجا شاید بسیار شدیدتر از دیگر کشور‌ها باشد. نبود برنامه ریزی درست و کاهش ۶۰ درصدی زمین‌های قابل کشت در عراق به علت کمبود آب، کاهش میزان بارندگی و کاهش مقدار آبی که از کشور‌های سرچشمه وارد عراق می‌شود، افزایش میزان بیابان زایی، باعث بروز این شرایط شده است. ۳۶ دشت در اطراف بغداد با خطر تبدیل شدن به بیابان مواجه است.

ریاض العزاوی، مهندس مشاور در وزارت محیط زیست عراق به الجزیره گفت: به بازنگری در کمربند بغداد و نیز کمربند عراق نیاز داریم. دشت‌های قبلی باید احیا شود.

خبرنگار الجزیره در پایان اعلام کرد: با فروکش کردن توفان، مردم برای از بین بردن آثار آن تلاش می‌کنند، در حالی که نگران توفان بعدی هستند که ممکن است بدتر باشد. با توجه به وجود عوامل بروز این توفان‌ها، به نظر نمی‌رسد شاهد پایان این پدیده باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار