فنلاند تحت فشار قرار گرفت تا علیه پیشنهاد ناتو صحبت نکند

روزنامه‌نگار فنلاندی با بیان این‌که ۸۰ سال است فنلاندی‌ها با روسیه همزیستی دارند تأکید کرد به فنلاند فشار آمد تا علیه پیشنهاد ناتو صحبت نکند.

«جو‌ها کورهونن» تأکید کرد که دولت فنلاند در مورد تصمیم اخیر خود برای پیوستن سریع هلسینکی به بلوک نظامی ناتو، افکار عمومی را سرکوب می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آرتی، «جو‌ها کورهونن» روزنامه‌نگار فنلاندی اعلام کرده است: «ما ۱۳۰۰ کیلومتر (۸۰۷ مایل) مرز مشترک با روسیه داریم. ۸۰ سال است که فنلاندی‌ها یاد می‌گیرند که با روسیه همزیستی کنند و دیگر به دنبال رویارویی نیستند و به همین دلیل اجازه رفراندوم را ندادند.»


بیشتر بخوانید:


به گفته کورهونن، فنلاندی‌ها در حال تجربه حملاتی علیه آزادی بیان خود در فضای مجازی هستند: «اگر چیزی برای گفتن علیه ناتو داشته باشید، بلافاصله به عنوان عامل یک قدرت خارجی (روسیه)، برچسب خواهید خورد.»

کمیته نظامی پیمان آتلانتیک شمالی با بیان این‌که درخواست فنلاند و سوئد برای پیوستن به ائتلاف ناتو در حال بررسی است مدعی شد به آن‌ها تضمین‌های امنیتی ارائه خواهد کرد.

این در حالی است که سازمان پیمان امنیت جمعی اعلام کرد این سازمان نیرو‌ها و ابزار‌های لازم را برای مقابله با تهدیدات احتمالی ناشی از گسترش نفوذ ناتو در اختیار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۸:۳۴ ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
دمکراسی رو به عراق صادر کرده ولی به اکراین نمیتونه صادر کنه.روسیه مخالف دمکراسی عراقی در اکراینه. چون اکراین عراق نیست.
آخرین اخبار