فعال‌سازی تمام پروژه‌ها به برکت سفر رییس جمهور به سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در سفر رئیس جمهور به استان مصوبات زیادی داشتیم که خوشبختانه ۹۵ درصد این مصوبات اجرا و تمامی پروژه ها فعال شدند.

 حسین مدرس خیابانی در نشست بررسی و پیگیری مصوبات سفر رییس جمهوری به استان گفت: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده هر آنچه به عنوان پیشنهاد در سفر رییس جمهور مطرح کردیم ابلاغ و مورد مساعدت قرار گرفت.

واو با تاکید بر بازدید میدانی از پروژه ها  گفت:: تلاش کردیم به صورت مرتب از پروژه‌ها بازدید میدانی داشته باشیم که این امر در روند اجرای پروژه‌ها بسیار موثر بود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای هر پروژه یک بازه زمانی ترسیم کردیم و برای آن روزشمار در نظر گرفتیم که این باعث شد پروژه های استان پیشرفت خوبی داشته باشد.

او گفت: تلاش کردیم تا پروژه های خوابیده را احیا کرده بنابراین سعی کردیم در اجرای پروژه ها اهلیت پیمانکار را در نظر بگیریم.

مدرس خیابانی با اشاره به جهش پروژه ها در بخش کشاورزی و منابع طبیعی گفت: بهسازی ۱۵ کیلومتر از کانال‌ها و انهار سنتی، احداث ۱۴۷ هزار متر مکعب آب بند، حفر ۹۵ چاهک کشاورزی، احیا و مرمت ۵۶ رشته از قنوات، احداث ۱۱.۵ کیلومتر جاده بین مزارع ، ایجاد ۱۱ باب استخر ذخیره آب کشاورزی، لایروبی ۳۸ کیلومتر از انهار سنتی از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه به شمار می‌رود.

گفتنی است از جمله از مهمترین دستاورد ها سفر ریاست جمهور به سیستان و بلوچستان می‌توان به افتتاح ۶۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در پایان سال ۱۴۰۰، بهره برداری حدود ۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی تا تیرماه سال ۱۴۰۱، آسفالت ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی تا تیرماه سال ۱۴۰۱، آغاز عملیات اجرایی ۸ پل بزرگ و افتتاح ۳ مورد آن تا کنون در حوزه راه‌های استان (پل مهرستان - پل نیاتک – پل صفرزایی) اشاره کرد.

همچنین تهیه و اجرای ۷۰ کیلومتر شبکه آب روستایی در سراسر استان، اجرای کامل شبکه آب شهرهای بریس و پسابندر ( تحویل اشتراک مشترکین آب پسابندر در حال حاضر)، اتمام ساخت تصفیه خانه فاضلاب کنارک تا تیرماه ۱۴۰۱ و اتمام ساخت ایستگاه پمپاژ فاضلاب چابهار در تیرماه ۱۴۰۱ از دیگر دستاورد های سفر رییس جمهور به سیستان وبلوچستان است.

حفر و یا شروع عملیات حفاری ۴۰ حلقه چاه برای تامین آب روستایی، اتمام حفر ۵ حلقه چاه در منطقه حرمک و تست مدار خط اول با ظرفیت ۲۵۰ لیتر بر ثانیه، تهیه و تحویل قریب به ۳۰۰ منبع ۱۰۰۰ لیتری آب برای عشایر در سطح استان و تامین ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات مسئولیت اجتماعی وزارت نفت برای حوزه آموزش، بهداشت و درمان، راه روستایی و آب روستایی از جمله مهمترین اقدامات در حوزه آب به شمار می‌رود.

گازدار شدن شهرستان زابل و سیمان سیستان (تزریق گاز در اردیبهشت ماه انجام شد)، تعیین شهرستان میرجاوه و روستاهای اطراف برای توسعه شبکه گازرسانی ( علاوه بر برنامه وزارت نفت ) نیز از دیگر دستاورد های سفر رییس جمهور در حوزه گاز استان است.

تکمیل یک بلوک از خوابگاه خواهران دانشگاه زابل، اتمام پروژه های خانه کشتی زابل و ورزشگاه چند منظوره چابهار در هفته دولت، تحویل ۴۰ زمین چمن مصنوعی در ۲۶ شهرستان استان لغایت تیرماه ۱۴۰۱، تامین ۳۳ میلیارد تومان اعتبار نقدی برای توسعه زیرساخت های گردشگری استان، اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نقدی برای توسعه زیرساخت های شهرک های صنعتی استان، توسعه بازارچه های مرزی استان( شروع احداث بازارچه های پیشین،ریمدان و کوهک و بازسازی پایانه مرزی میلک و میرجاوه) و آغاز فرایند اجرایی تهیه و نصب ۳ دستگاه x-ray برای گمرکات ریمدان، میلک و چابهار نیز از دیگر دستاوردهای سفر رییس جمهور به سیستان و بلوچستان محسوب می شود.

همچنین کسب رتبه اول در تامین زمین طرح جهش مسکن با پیشرفت ۱۳۰ درصدی ( تامین ۹۶۰۰۰ زمین )، تکمیل ۴۵۰ واحد مسکونی در محله مرادآباد چابهار تا تیر، احداث ۶۱۸ واحد مسکونی برای خانواده های نیازمند مسکن دارای زمین مسکونی و یا مسکن نامناسب، تامین ۸۳۳ فقره تسهیلات قرض الحسنه برای درمان نیازمندان تحت پوش، اخذ مجوز کارگروه ماده ۲۳ برای پروژه های احداث بیمارستان چابهار و پلان و فاز ۲ احداث اسکله صیادی تنگ نیز از مصوبات سفر رییس جمهور به استان بوده که در حال اجراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار