عملیات اجرایی احداث ۲۰ زمین چمن مصنوعی شهری و روستایی با حضور وزیر ورزش/فضا‌ها و امکانات ورزشی نباید خالی باشد

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به ضرورت توسعه ورزش در جامعه، گفت : آنچه را که از فضا‌ها و امکانات ورزشی و حتی غیر ورزشی داریم باید مورد استفاده قرار دهیم و اجازه ندهیم سالن ها، استخر‌ها و زمین‌های ورزشی خالی باشد.

سید حمید سجادی گفت : امروزه ورزش ما در دنیا جایگاه خوبی دارد که برای کسب این جایگاه سختی‌ها زیادی پشت سر گذاشته شده، بنابراین باید فرهنگ پاسداری از آنچه که بدست آمده را به نسل کنونی منتقل کنیم.

به گفته وزیر ورزش و جوانان یادآوری سختی‌هایی که ورزشکاران کشورمان در زمان جنگ تحمیلی برای درخشش در میادین بین المللی متحمل می‌شدند، در آن زمان اعزام به مسابقات برون مرزی با دشواری بسیاری صورت می‌گرفت، بگونه‌ای که من سال ۱۳۶۵ پس از دوسال تمرین به مسابقات بین المللی اعزام شدم که آن هم با کمترین امکانات و تجهیزات بود، اما دو مدال طلا کسب کردم و پرچم کشورمان در حالی که درگیر جنگ بود، بالا رفت.

در آن شرایط ورزشکاران به دنبال سکه و پول نبودند، با گذشت زمان، شرایط دهه به دهه تغییر کرد و اکنون رسالت ما دست اندرکاران، مربیان و مدرسان ورزش این است که وضعیتی که در گذشته داشته ایم و تا به امروز رسیده ایم را برای نسل کنونی تبیین کنیم، همان جهاد تبیین که مقام معظم رهبری روی آن تاکید دارند را باید در ورزش هم داشته باشیم.

ورزش باید در همه ابعاد آن در کشور توسعه پیدا کند، در این راستا آنچه که از فضا‌ها و امکانات ورزشی و حتی غیر ورزشی داریم را باید مورد استفاده قرار دهیم و اجازه ندهیم سالن ها، استخر‌ها و زمین‌های ورزشی خالی باشد.

ورزش و تحرک برای همه سنین و همه اقشار در جامعه ضرورت دارد، توفیقات ورزشی در هر کشوری نمادی از پیشرفت آن کشور است و کشور ما نیز در کنار سایر عرصه‌هایی که پیشرفت داشته، در ورزش هم رشد کرده است.

امروزه دنیا به این نتیجه رسیده که ورزش همگانی در صدر همه اتفاقات ورزشی قرار وارد و نه تنها پایه و اساس ورزش‌های دیگر است، بلکه عامل پیشگیری از هزینه‌های درمانی است، چراکه هر میزان به ورزش و تحرک و نشاط توجه شود، میزان هزینه‌های درمانی کاهش پیدا می‌کند.

برای نمونه حدود دو دهه پیش تحقیقی در یکی از کشور‌های دنیا صورت گرفت که طی آن با هزینه یک دلار برای ورزش همگانی و تفریحات سالم، سه دلار صرفه جویی در هزینه‌های درمانی شد و در سایر کشور‌ها هم نتایج مشابهی بدست آمد.

ورزش نه تنها هزینه‌های درمانی را کاهش می‌دهد، بلکه آستانه تحمل مردم را بالا می‌برد و شادی و نشاط را بین مردم افزایش می‌دهد.

باید از همه ظرفیت‌ها برای توسعه ورزش استفاده کرد، برای اینکار تنها فضای ورزشی چاره کار نیست، چراکه تحقیقاتی هم در این زمینه در اروپا انجام شده، به گونه‌ای که آلمان با بیشترین امکانات و تجهیزات ورزشی در رده چهارم و انگلیس با کمترین امکانات و تجهیزات ورزشی در رده اول مشارکت مردم در ورزش قرار دارند.

توسعه ورزش نیازمند فرهنگ سازی است، رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب هم در حوزه جوانان روی سه محور تحصیل، تهذیب و ورزش تاکید دارند که این امر نشان می‌دهد باید برای توسعه ورزش بخصوص بین جوانان تلاش و فرهنگ سازی کنیم.

از مردم سایر شهرستان‌های استان کرمانشاه به دلیل اینکه فرصت سفر به این مناطق امکان‌پذیر نبود عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم در آینده این فرصت فراهم شود.

عملیات اجرایی احداث ۲۰ زمین چمن مصنوعی آغاز شد

عملیات اجرایی احداث ۲۰ زمین چمن مصنوعی شهری و روستایی با حضور وزیر ورزش و جوانان در شهرستان اسلام آبادغرب استان کرمانشاه آغاز شد.

 مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه گفت : برای احداث این ۲۰ زمین به حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با پیگیری نماینده مردم اسلام آبادغرب در مجلس شورای اسلامی تامین می‌شود.

صابر رحیمی گفت : طبق برآورد‌های انجام شده احداث این زمین‌ها تا یکسال و نیم آینده به پایان می‌رسد، این تعداد زمین در مساحت ۵۰× ۳۰ متر به عنوان زمین مینی فوتبال احداث خواهند شد.

در شهرستان اسلام آبادغرب ۲۵ زمین خاکی فوتبال وجود دارد که تعدادی از آن‌ها به زمین چمن مصنوعی تبدیل خواهند شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.