احتمال دو برابری ابتلا به سرطان سینه در مردان نابارور

محققان می‌گویند مردان نابارور دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به سرطان سینه هستند.

یک مطالعه اخیر در انگلیس به این نتیجه رسیده است که مردان نابارور ممکن است دو برابر بیشتر از مردانی که با هیچ مانعی برای باروری مواجه نیستند، به سرطان سینه مبتلا شوند.

محققان بین مشکلات باروری و خطر ابتلا به بیماری سرطان ارتباطی پیدا کرده اند، اما توضیح دادند که علت بیولوژیکی آن مشخص نیست.

سرطان سینه در مردان کمتر از زنان رخ می‌دهد و ارتباط آن با ناباروری قبلاً در مطالعات محدودی مورد بررسی قرار گرفته است، اما مطالعه جدید که توسط موسسه تحقیقات سرطان لندن «ICR» تهیه شده، یکی از بزرگترین مطالعات انجام شده در این زمینه است.

تیم تحقیقاتی در این موسسه انگلیسی می‌گوید: یافته‌های جدید نشان می‌دهند که برای درک علل زمینه‌ای سرطان سینه در مردان که هنوز از نظر بیولوژیکی ناشناخته هستند، به کار بیشتری نیاز است. 

دکتر مایکل جونز، نویسنده این مطالعه و دانشمند ارشد ژنتیک و اپیدمیولوژی در این موسسه نیز گفت: این‌ها یافته‌های مهمی هستند که ناباروری را با سرطان سینه در مردان مرتبط می‌سازد، به گونه‌ای که یافته‌های ما نشان داده اند احتمال ابتلا به سرطان سینه در مردان نابارور دو برابر بیشتر از مردان بدون مشکل در باروری است. 

این محقق با اشاره به این که دلایل پشت این ارتباط هنوز نامشخص هستند، توضیح داد: برای رسیدن به اطلاعات بیشتر باید نقش اساسی هورمون‌های باروری مردانه در خطر ابتلا به سرطان سینه را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: ما امیدواریم که این مطالعه منجر به بینش‌هایی در مورد علل زمینه‌ای سرطان سینه مردان و حتی زنان شود.

مطالعه جدید بر روی ۱۹۹۸ مردی که به تازگی در انگلستان و ولز به این بیماری مبتلا شده بودند در طی یک دوره ۱۲ ساله انجام شد و آن را به یکی از بزرگترین مطالعات انجام شده در مورد سرطان سینه مردان تبدیل کرد.

بر اساس این مطالعه، سالانه حدود ۳۷۰ مرد در انگلیس به سرطان سینه مبتلا می‌شوند و به دلیل نادر بودن این بیماری در مردان، تحقیقات در مورد این بیماری معمولا به تعداد کمی از بیماران محدود می‌شود.

مطالعه گروه بزرگتری از مردان، تیم تحقیقاتی را قادر ساخت تا ارتباط آماری معناداری بین ناباروری و خطر ابتلا به سرطان سینه مردانه پیدا کنند.

محققان به طور مستقیم میزان باروری مردان مبتلا به سرطان سینه را با ۱۵۹۷ مرد بدون سابقه بیماری مقایسه کردند.

در حالی که علت بیولوژیکی آن مشخص نیست، این تیم تحقیقاتی پی برده است مردانی که سرطان سینه در آن‌ها تشخیص داده شده بیشتر احتمال دارد که دچار مشکلات ناباروری باشند.

محققان دریافتند که در میان افرادی که مبتلا به سرطان سینه تشخیص داده شده اند، تعداد مردان بدون فرزند به میزان قابل توجهی بیشتر است.

منبع: ارم نیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار