نظر اقتصادخوان ها درباره یارانه جدید

دانشجویان در مورد شیوه جدید توزیع یارانه چه می گویند؟

برای پیگیری موضوع یارانه‌ها و شنیدن نظر اقشار مختلف جامعه درباره بهترین شیوه توزیع یارانه سراغ دانشجوهای رشته اقتصاد رفتیم.

بعد از اعلام نظر اقشار مختلف جامعه درباره شیوه جدیدپرداخت یارانه‌ها این بار ما سراغ دانشجویان رشته اقتصاد رفتیم تا نظر اقتصاد خوان‌های کشور را درباره شیوه مناسب توزیع یارانه ها جویا شویم.

دیروز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به حدود ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از افرادی که در فروردین یارانه تعلق می‌گرفت، در اردیبهشت یارانه‌ای پرداخت نشد و در مجموع برای ۷۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در دور اول براساس اسناد و مدارک یارانه واریز شده است. پیش از این ۵۰۰ هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه به جیب قاچاقچی‌ها، خارجی‌ها، تولیدکنندگان خارج از کشور می‌رفت و تنها مقدار بسیار کمی از این یارانه به جیب مردم ایران می‌رفت.

از اواخر اردیبهشت شیوه پرداخت یارانه تغییر کرد، سه دهک اول مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و دهک چهار تا نهم نیز  ۳۰۰ هزار تومان دریافت کردند و در نهایت دهک دهم، از جمع یارانه بگیران حذف شد.

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که تمام سرپرستان خانوار‌هایی که تاکنون از گرفتن یارانه جامانده‌اند و یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند، می‌توانند تا ساعت ۲۴:۰۰ روز چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ با مراجعه به آدرس اینترنتی my.gov.ir نسبت به ثبت نام خانوار خود اقدام کنند.


بیشتر بخوانید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
اینا دانشجویان سهمیه ای هستن که هیچ سواد آکادمیک ندارن چه برسد به علم اقتصاد.
یارانه دادن به مردم اقدام خوبیه ولی به شرطی که مبلغ یارانه در حد افزایش قیمت ها باشه نه دلبخواهی، یعنی مبلغ یارانه با این تورم برای دهک های ۱ تا ۵ تقریبا نفری یک میلیون تومان باید باشه آنهم شناور نه ثابت. یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
علی اعوانی
۲۱:۴۹ ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
رئیس جمهور دستور واریز یارانه به حساب کسانی که تا فرودین یارانه می گ رفتند را داده لکن وزارت رفاه انجام نمی دهد. این را به کجا باید منعکس کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
بهتر بود سراغ نخبه های اقتصادی می رفتید
دولتی که نتواند گوشت تامین کند یا روغن وبازار را کنترل کند بهتر است در مورد اقتصاد نظر ندهند
آخرین اخبار