صحت عامه بلخ برای بخش خصوصی صحت، نرخ‌نامه صادر کرد

صدور نرخ‌نامه صحت عامه بلخ از قیمت(گران) فروشی داروها و اضافه‌ستانی سکتور خصوصی جلوگیری می‌کند.

داکتر نجیب الله توانا، رئیس صحت عامه بلخ در نشست «عرضه بهتر خدمات دارویی و ارائه راه حل جهت مشکلات موجود فرا روی خدمات دارویی» به رسانه ها گفت: هدف برگزاری این نشست پیدا کردن راه ‌حل بهتر برای بهبود خدمات صحی در ولایت بلخ می باشد و برای همین تمامی داروفروشان عمده و مسئولین شفاخانه های شخصی را در این نشست گردهم آوردیم.

داکتر نجیب الله توانا گفت صحت عامه بلخ در تمام سطوح بخش صحت برای سکتور خصوصی نرخ‌نامه مشخص ابلاغ کرده تا از قیمت(گران) فروشی جلوگیری شود و برای مردم خدمات خوب ارائه گردد.

داکتر توانا گفت که ابلاغ نرخ‌نامه صحت عامه برای داروفروشان و مالکین شفاخانه ها به مردم کمک می کند و از تأثیرگذاری لازم برخوردار می باشد.

داکتر نجیب الله توانا گفت که صدور نرخ‌نامه از جانب صحت عامه بلخ از قیمت فروشی داروها و اضافه‌ستانی سکتور خصوصی صحت از مردم جلوگیری می کند و ما این روند را با جدیت پیگیری می کنیم و با متخلفین برخورد قانونی صورت می گیرد.

رئيس صحت عامه بلخ از مسئولین شفاخانه های شخصی خواست که امکانات و تجهیزات طبی معیاری را تهیه نمایند و داکتران ولایت بلخ باید از ١٥٠ افغانی الی ٣٠٠ افغانی از مراجعه کنندگان فیس (ویزیت) بگیرند و در صورت اضافه ستانی با آنان برخورد قانونی می شود.

رئيس صحت عامه بلخ گفت که کنترل های جدی بر کیفیت داروها وجود دارد و اکنون چندین تن ادویه بی کیفیت و تاریخ گذشته ضبط شده و تیم های سیار بر داروخانه ها نظارت می کنند.

نثاراحمد به نمایندگی از شفاخانه های خصوصی در این نشست گفت روند اخذ مالیات از شفاخانه‌های خصوصی توسط حکومت رضایت بخش نیست و حدودا ٤٠ هزار افغانی مالیات را به ٧۰۰ هزار افغانی افزایش داده اند و ما ضمن پذیرفتن نرخ‌نامه صحت عامه خواهان توجه مسئولین به برطرف شدن مشکلات سکتور خصوصی صحت هستیم.

احمدشاه، نماینده اتحادیه داروفروشان ولایت بلخ نیز می گوید به دلیل کمبود دارو و نوسان قیمت دالر در برابر پول افغانی نمی توان برای داروها نرخ‌نامه ثابت داشت؛ اما ما همکار صحت عامه بلخ و مسئولین خواهیم بود.

شایان ذکر است که ریاست صحت عامه بلخ پس از شکایات مردم نسبت به قیمت فروشی دارو فروشان و اضافه‌ستانی داکتر از فیس معاینه شان اقدام به صدور نرخ‌نامه کرده است.

برچسب ها: طالبان ، دارو ، بلخ ، گران فروشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.