استاندار یزد مطرح کرد؛

بورسیه تحصیلی دانشجویان در صنایع؛ یکی از طرح‌های موثر در تکمیل بخشی از پازل اشتغال استان

مهران فاطمی گفت: با اجرای موفق طرح بورسیه تحصیلی دانشجویان در صنایع، شاهد ماندگاری نیرو‌های نخبه در استان و افزایش بازدهی صنایع خواهیم بود.

مهران فاطمی گفت: باید به مسئله نخبگان، جوانان و به ویژه جوانان یزدی به عنوان یک ماموریت و رسالت اجتماعی نگاه کرده و اقدامات موثری را در این راستا سامان داد.

او گفت: یکی از طرح‌های موثر و الگویی در راستای کاهش نرخ بیکاری استان و تکمیل بخشی از پازل اشتغال استان، اجرای طرح بورسیه تحصیلی دانشجویان در بخش تحقیق و توسعه واحد‌های تولیدی، صنعتی و معدنی است.

استاندار یزد گفت: رسالت ما در این حوزه، مدیریت و هدایت دانشحویان به مسیر درست است تا به خوبی در رشته تحصیلی خود موثر و نقش آفرین باشند.

فاطمی گفت: برنامه ریزی‌های حوزه اشتغال استان باید مبتنی بر حل مشکلات فارغ التحصیلان دانشگاهی، نیرو‌های بومی‌های استان و اشتغال بانوان باشد.

استاندار یزد این سخنان را در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان یزد مطرح کرد.

او گفت: در زمینه کاهش نرخ بیکاری استان برنامه‌های متعددی در دستور کار قرار دارد که با توجه به لزوم حرکت جدی واحد‌های تولیدی، صنایع و معادن در مسیر توسعه و پیشرفت، و پیوند فعالیت این واحد‌ها با تکنولوژی براب حضور فعال در بازار رقابتی و تولید محصولات نو، اجرای طرح بورسیه تحصیلی دانشجویان در بخش تحقیق و توسعه واحدها، گام مهمی در این راستا خواهد بود.


استاندار یزد گفت: یکی از مزایای اجرای این طرح، ماندگاری نیرو‌های نخبه در استان و جذب آن‌ها در بدنه صنعت و افزایش بازدهی صنایع است که در فاز اول اجرای این طرح، واحد‌های علاقمند به شرکت در طرح باید احصاء و سازوکار‌های جذب دانشجویان طبق ضوابط هر واحد تدوین شود.

فاطمی در ادامه بر جمع بندی نام واحد‌ها و شیوه نامه‌های آن، جهت درج در دفترچه سازمان سنجش وزارت علوم در سال ۱۴۰۱ تاکید کرد.

او گفت: واحد‌های تولیدی، صنایع و معادن که برای بورسیه دانشجویان در واحد خود اعلام آمادگی کنند در اولویت دریافت مشوق‌ها و استفاده از معافیت‌ها قرار خواهند گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.