بکارگیری ظرفیت های قانونی برای کاهش جمعیت کیفری زندان های گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان از استقرار دادرس در زندان‌های گرگان و گنبدکاووس خبر داد.

حیدر آسیابی در جلسه امروز کاهش جمعیت کیفری استان این خبر را اعلام کرد و گفت: این دادرسان خارج از اوقات اداری در زندان‌های گرگان و گنبدکاووس مستقر و پرونده زندانیان را بررسی و اتخاذتصمیم خواهند کرد.

آسیابی گفت: محکومیت کسانی که امکان تحت نظر قرار گرفتن آن‌ها با پابند الکترونیک در خارج از زندان میسر است با رای این دادرسان به تحت نظر با استفاده از پابند تبدیل می‌شود.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: یک شعبه از شورای حل اختلاف مرکز استان هم در واحد اجرای احکام کیفری دادسرای گرگان مستقر خواهد شد تا برای جلب رضایت شاکیان و جلوگیری از زندان رفتن محکومان تلاش کنند.

حیدر اسیابی همچنین گفت: یک شعبه دیگر شورای حل اختلاف هم در ستاد دیه استان مستقر خواهد شد تا از ظرفیت اعضای باتجربه و توانمند این شورا در کمک به حل و فصل پرونده‌های محکومان بیشتر استفاده شود.

آسیابی گفت: برای سارقان و محکومان جرایم خشن و امنیتی از تخفیف مجازات و مرخصی خبری نخواهد بود.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در جلسه امروز راهکار‌های استفاده بیشتر از بستر‌های الکترونیک و هوشمند برای ملاقات زندانیان و خانواده‌های آنان هم بررسی شد.

محمود اسپانلو، دادستان مرکز استان هم در جلسه امروز بر لزوم استفاده بیشتر از ساز و کار‌های پیش بینی شده در قانون برای جلوگیری از ورود افراد به زندان تاکید کرد و گفت: در نشست‌هایی که با قضات داریم برای تغییر نگرش آنان به مجازات زندان و استفاده بیشتر از ساز و کار‌هایی مانند پابند الکتروکیک تلاش می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار