بخش تخصصی سفال و سرامیک فنی حرفه‌ای میبد در انتظار حمایت

فرماندار میبد گفت: اشتغال‌زایی و رونق کسب و کار از مزایای فراگیران فنی حرفه‌ای در جامعه است.

سجادی پور گفت: رشته‌ها و گرایش‌های خوبی در فنی حرفه‌ای شهرستان میبد از جمله در رشته سفال و سرامیک وجود دارد و همین امر مسئولان فنی حرفه‌ای شهرستان را به سمت اخذ مجوز دپارتمان تخصصی سفال و سرامیک پیش برده است.

به گفته او ساختمان تخصصی سفال و سرامیک فنی حرفه‌ای میبد به علت فرسودگی و عدم امکانات و تجهیزات برای فعالیت‌های آموزشی مطلوب نیست.

او می گوید: این دپارتمان ظرفیت مناسبی برای بازآموزی مربیان کل کشور است که برای بازسازی و تجهیز آن به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

این موضوع را سجادی پور در دیدار با مدیرکل فنی حرفه‌ای استان مطرح کرد.

فرماندارمیبد گفت: در تلاشیم با مساعدت‌های فنی حرفه‌ای استان و مشارکت خیرین و صاحبان صنایع بتوانیم این فضا را برای سال آینده آماده کنیم.

مجید حق جو مدیرکل فنی حرفه‌ای استان یزد گفت: بازآموزی مربیان سفال و سرامیک کل کشور در دپارتمان تخصصی سفال و سرامیک میبد از اهداف فنی حرفه‌ای است.

به  گفته او  مربیان هر سه ماه یک‌بار به بازآموزی نیاز دارند و هرسال باید ۱۲۰ ساعت دوره را بگذرانند که این کار در گذشته در کرج انجام می‌شد و با ساماندهی و تجهیز ساختمان سفال و سرامیک فنی حرفه‌ای میبد از سال آینده، شهرستان میبد میزبان بازآموزی مربیان سفال و سرامیک کل کشور است.

او گفت: ساختمان دپارتمان تخصصی سفال و سرامیک فنی حرفه‌ای میبد در مجاورت پارک بهاران قرار دارد و در حال حاضر ۲مربی رسمی و سه مربی حق‌التدریس در این رشته فعالیت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.