در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد

هشدار درباره وزش باد و بارش‌های رگباری؛ کشاورزان در سم‌پاشی احتیاط کنند

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و عشایر توصیه می‌شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

خانم پروین رفیعی گفت: با توجه به وزش باد شدید در اکثر نقاط و بارش های رگباری فصلی، کشاورزان در آبیاری و سم پاشی احتیاط کنند‌.

به گفته او، با توجه به افزایش وزش باد، کشاورزان از برداشت گندم در ساعاتی که باد شدید است، اجتناب کنند.

رفیعی می‌گوید: زنبورداران در برابر وزش باد از کندوهای زنبور عسل محافظت و از آن‌ها در باغات جهت گرده افشانی استفاده کنند.

این کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: کشاورزان با نصب قیم از نهال های جوان در برابر باد محافظت و همچنین عشایر و دامداران در عبور از ارتفاعات، حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها احتیاط کنند.

براساس اعلام مرکز پایش هواشناسی کشاورزی، مجموع بارش کشور از ابتدای سال زراعی تا پایان اردیبهشت ۱۵۸.۶ میلی متر، مدت مشابه پارسال ۱۳۰.۸ میلی متر و دوره بلندمدت ۲۱۶.۶ میلی متر است که این امر افزایش ۲۱.۲ درصدی بارش نسبت به پارسال و کاهش ۲۶.۸ میلی متری نسبت به دوره نرمال را نشان می‌دهد.

بنابر نقشه های سازمان هواشناسی، امروز با انتقال توده گرد و خاک از کشورهای همسایه غربی در نواحی غربی، جنوب غرب و بخش‌هایی از جنوب و مرکز کشور پدیده گرد و غبار، کاهش کیفیت هوا و دید افقی پیش بینی می‌شود و این شرایط مجدداً روز دوشنبه و اوایل وقت سه شنبه در مناطق غرب، شمال غرب، جنوب غرب، جنوب و به تدریج مرکز و دامنه های جنوبی البرز ادامه خواهد داشت.

امروز در جنوب، جنوب شرق و شرق و روز دوشنبه در شمال غرب، غرب، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد، ریزش گرد و خاک انتظار می‌رود‌.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار