بیش از یک هزار بیمار کلیوی در خراسان رضوی در انتظار پیوند

بیش از یک هزار بیمار مبتلا به نارسایی مزمن کلیوی و در انتظار پیوند کلیه در خراسان رضوی وجود دارند که با ترویج فرهنگ اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی، بطور قطع شاهد میزان افزایش سلامت بیماران مبتلا خواهیم بود.

فاطمه ناظمیان گفت: برای بیماران کلیوی که به طور مستمر، تحت درمان همودیالیز قرار دارند، به تشخیص متخصصین، بهترین راه درمان جایگزین، پیوند کلیه است.

او گفت: نارسایی کلیه از بیماری‌های خطرناک و شایع در جامعه است که سلامت افراد و جامعه را به خطر می‌اندازد و با افزایش سن، افزایش میزان دیابت و فشار خون در جامعه، شاهد میزان افزایش بیماری‌های کلیوی نیز هستیم و بیمارانی که به مرحله نهایی نارسایی کلیوی می‌رسند تحت درمان همودیالیز قرار می‌گیرند.

فوق تخصص کلیه و فشار خون گفت: پیوند کلیه، سلامتی افراد را تا حدود زیادی افزایش می‌دهد و با پیوند کلیه محدودیت‌های افراد دیالیزی کمتر و میزان کم خونی این بیماران نیز تا حدودی برطرف و درمان می‌گردد.

او گفت: قبل از پیوند، بیماران کلیوی تحت مشاوره‌های روانشناختی قرار می‌گیرند و با بررسی‌های صورت گرفته از این بیماران بعد از پیوند، سلامت کلی و امید به زندگی آنان افزایش یافته است.

دکتر ناظمیان گفت: با کنترل فشار خون، کنترل قند خون، پرهیز از مصرف خودسرانه دارو، داشتن ورزش و تحرک کافی، رژیم غذایی سالم، مصرف مایعات، کاهش مصرف نمک می‌توانیم کلیه‌های سالمی داشته باشیم.

او گفت: کسانی که در خانواده بیمار کلیوی دارند به صورت دوره‌ای و متناوب از سلامت کلیه‌های خود مطمئن شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار