جعفری

۹۰ درصد زنجانی‌ها یارانه معیشتی دریافت کردند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: ۸۹ تا ۹۰ درصد مردم زنجان یارانه معیشتی خود را دریافت کرده اند.

جعفری گفت: دهک‌بندی افراد براساس میزان دارایی مثل خودرو‌هایی که خریده‌اند، حساب بانکی و خرج و مخارج آن‌ها تعیین شده بود و بر همین اساس هم یارانه پرداخت شد.

او می گوید: با این حال افرادی که به هر نحوه به دهک‌بندی خود اعتراض داشتند، می‎‌توانستند از طریق سامانه جامع رفاه ایرانیان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس hemayat.mcls.gov.ir اعتراض خود را ثبت کنند تا از یارانه برخودار شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت:  ۸۹ تا ۹۰ درصد مردم زنجان یارانه معیشتی خود را دریافت کرده اند، اما پیش بینی ما این است که رقم بیشتر از این باشد، چون به حساب معترضان هم این مبالغ واریز شده است.

جعفری گفت: در قانون کار در خصوص بحث عقد قرارداد کار نمی‌توان کارفرما را مجاب کرد به قرار داد دائم با کارگر اقدام کند، اما در حال رایزنی با کارفرمایان استان برای عقد قرار داد‌های کارگری مناسب هستیم.

او می گوید: کارفرمایان باید به کارگران اطمینان بدهند تا در این زمینه با سود و سرمایه مطلوب واحد تولیدی خود مواجه شوند که در تلاش هستیم این امر هم محقق شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در پاسخ به سوالی درباره قرارداد‌های سفید امضاء، گفت: بحث قرارداد‌های سفید امضا را در استان انکار نمی‌کنیم در برخی موارد کارفرمایان قرارداد‌های سفید امضا از کارگران دریافت می‌کنند تا در صورت بروز مشکل اعتراض آن‌ها به جایی نرسد و کارگران هم مجبور می‌شوند برای بقای شغل خود قرارداد سفید امضاء کنند.

جعفری می گوید: درصدد ازدیاد کارشناسان ایمنی مستقر در واحد‌های تولیدی استان هستیم و بزودی در واحد‌هایی تولیدی موارد حادثه‌ساز لحظه به لحظه بررسی و رفع خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: با ایجاد اشتغال‌های خرد در جامعه نیاز کوتاه مدت به فرصت‌های شغلی در این زمینه رفع می‌شود و در آینده ممکن است این مشاغل خرد به اشتغال پایدار تبدیل شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.