شناسایی نخستین مبتلایان به آبله میمون در یونان و کانادا

رسانه‌ها از شناسایی اولین مبتلا به ویروس آبله میمون در کانادا و یونان خبر دادند.

شبکه تلویزیونی ب. اف. ام فرانسه در صفحه رسمی خود در توئیتر از شناسایی نخستین مورد ابتلا به آبله میمون در یونان خبر داد.

سازمان بهداشت عمومی یونان روز شنبه اعلام کرد اولین مورد مشکوک به آبه میمون در یونان شناسایی شده است. فرد مذکور یک گردشگر انگلیسی است.

سازمان بهداشت عمومی یونان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این شهروند انگلیسی و همراهش در این سفر به اتاق قرنطینه در بیمارستان منتقل شده اند.

قرار است تا روز دوشنبه با بررسی‌های آزمایشگاهی نتیجه قطعی مشخص شود.

همچنین رادیو کانادا در صفحه رسمی خود در توئیتر اعلام کرد نخستین مورد مشکوک ابتلا به آبله میمون در شهر تورنتو، مرکز استان اونتاریو و پرجمعیت‌ترین شهر کانادا شناسایی شده است.

در همین حال، مقامات بهداشتی سوئیس شامگاه شنبه گفتند که اولین مورد ابتلا به بیماری آبله میمون در این کشور در کانتون (منطقه) «برن» شناسایی شده است.

روز گذشته وزیر بهداشت آلمان، پس از ثبت اولین مورد در این کشور گفت که او تصور می‌کند ویروس به این راحتی منتقل نمی‌شود و اگر مقامات بهداشتی سریع عمل کنند، می‌توان شیوع بیماری را مهار کرد.

بسیاری از کشور‌های غربی از جمله فرانسه، آلمان، انگلیس، آمریکا، اسپانیا و سوئد تاکنون از موارد ابتلا به آبله میمون خبر داده اند.

آبله میمون یک بیماری نادر است که عامل بیماری در آن از حیوان به انسان و برعکس قابل انتقال است. علائم در موارد وخیم شبیه به علائم آبله در گذشته است که شامل تب، سردرد و درد‌های عضلانی در پنج روز اول بیماری است. در نهایت نیز تاول و دلمه پوستی ایجاد می‌شود. هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد و به طور معمول بیماری پس از ۱۴ تا ۲۱ روز خودبه خود درمان می‌شود.

موارد وخیم‌تر معمولا در میان کودکان رخ می‌دهد و به میزان قرار گرفتن در معرض ویروس، وضعیت سلامت بیمار و شدت عوارض بستگی دارد. با بررسی شیوع این بیماری میزان مرگ و میر می‌تواند متفاوت باشد، اما در همه موارد ثبت شده، زیرا ده درصد و عمدتا در میان کودکان است. انتقال از انسان به انسان می‌تواند ناشی از تماس نزدیک با ترشحات دستگاه تنفسی یا ضایعات پوستی فرد بیمار یا اشیا آلوده باشد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار