پرتاب‌ هایی که دیگر بوی مدال نمی‌دهد

احسان حدادی پرتابگر دیسک کشورمان با ثبت رکورد‌های ضعیف در مسابقات باعث نگرانی اهالی دو و میدانی شده است.

احسان حدادی پرتابگر دیسک کشورمان  چند سالی است که رکوردش بالاتر از ۶۰ متر نرفته و حتی در مسابقات قهرمانی کشور رکورد ۵۹.۸۱ را به ثبت رساند، اما او انتقادات را برنمی تابد و انگار طلبکار است.

حدادی در حاشیه مراسم اختتامیه لیگ قایقرانی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که "حتما ورزشکار خوبی هستم که  در سن ۳۷ سالگی من را می‌زنند و اینکه از روی قصد و غرض بگویند هزینه میلیاردی می‌شود، درست نیست. "

حدادی بعد از عمل جراحی خارپاشنه اش در آلمان که با هجمه‌هایی همراه بود با آسیب دیدگی در دیسک کمر مواجه شد و در المپیک توکیو هم رکورد ۵۸.۹۸ را به ثبت رساند.  البته او بعد از رکورد ضعیفش عذرخواهی نکرد و گفت که ناراحت نیستم.

البته برخی از ورزشکاران بابت اینکه اکثر بودجه دو و میدانی صرف احسان حدادی می‌شود و توجهی به آن‌ها نمی‌شود، معترض هستند. همچنین بعضی از کارشناسان می‌گویند که دوره حدادی تمام شده و بیشتر رکورد‌های او در حد قهرمانی آسیا است و او شانسی برای قهرمانی در جهان و المپیک ندارد.

در حالی که بازی‌های آسیایی هانگژو به تعویق افتاده است، اما حدادی قصد دارد برای برپایی اردو به آمریکا برود. او مدعی شده که  در همین سن آمریکایی‌ها برای داشتن او له له می‌زنند و بار‌ها پیشنهاد دادند، اما قبول نکرده است.

نکته جالب توجه این است که حدادی در بیشتر مسابقات دایموند لیگ حضور داشته است، اما امسال به این مسابقات دعوت نشده است. او در رنکینگ جهانی هم جزو ۱۰ ورزشکار برتر نیست. البته مسئولان دو و میدانی اعتقاد دارند که حدادی می‌تواند برای ایران مدال آوری کند و در بازی‌های آسیایی هانگژو پنجمین مدال طلای خود را کسب کند.

تعویق بازی های آسیایی باعث کاهش انگیزه حدادی شد 

تیمور غیاثی پیشکسوت دو و میدانی  درباره رکورد ضعیف حدادی در مسابقات قهرمانی کشور گفت: تعویق بازی های آسیایی باعث شد که انگیزه حدادی هم کاهش یابد. البته  رکوردش در اول فصل دو و میدانی خوب بود و  امیدمان برای کسب مدال در بازی های آسیایی است. 

غیاثی درباره اعتراض  ورزشکاران در مورد  تبعیض بین آنها و حدادی گفت:  زمانی ورزشکاران اجازه  اعتراض دارند که بتوانند بالای ۶۰ متر پرتاب کنند. فدراسیون دو و میدانی برای سایر ورزشکاران هم اردوی داخلی و خارجی برگزار می کند و حتی برخی از آنها را به اردوی ترکیه فرستاد. همچنین حدادی ۴ مدال طلای مسابقات قهرمانی  آسیا و یک مدال نقره المپیک دارد و همه این موارد را جمع بندی کرده و بعد او را قضاوت کنیم. 

غیاثی درباره  برپایی  اردوی حدادی در آمریکا گفت: او با هزینه خودش به آمریکا می رود و قصد دارد با مربی آمریکای خود تمرین کند و  در  چند مسابقه بین المللی شرکت کند. 

رکوردهای پایین حدادی به ضعف فدراسیون دو و میدانی برمی گردد

هادی سپهرزاد مربی دو و میدانی کشورمان درباره  پرتاب زیر ۶۰ متر حدادی در مسابقات قهرمانی کشور گفت: این موضوع به ضعف فدراسیون دو و میدانی برمی گردد که در این سال‌ها نتوانست جایگزین خوبی برای حدادی پیدا کند. به هر حال  نتیجه گیری بر روی دوش ورزشکار ۳۷ ساله است. اگر جوانان خوبی پرورش یافته بودند اکنون حدادی برای دلش پرتاب می‌کرد نه کسب مدال آوری برای فدراسیون دو و میدانی.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار