هوای کرمانشاه نفس می گیرد

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت : غلظت گرد و غبار در کرمانشاه کاهش یافته، اما کنگاور و پاوه در شرایط ناسالم برای افراد حساس قرار دارد.

احد جلیلیان گفت : در پی وزش باد از غلظت گرد و غبار در استان کرمانشاه کاسته شده و تنها شهرستان‌های کنگاور و پاوه در وضعیت هشدار قرار دارند.

به گفته مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه عدد شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در ایستگاه پاوه فرمانداری ۱۰۴ و کنگاور ۱۱۱ بوده و برای افراد حساس ناسالم است و توصیه می‌شود این افراد از انجام فعالیت‌های طولانی خارج از منزل خودداری کنند.

عدد شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در ایستگاه اسلام آبادغرب ۶۰، زیبا پارک کرمانشاه ۷۶، قصرشیرین ۷۴ و کرمانشاه شهرداری مرکزی ۹۰ است.

وضعیت هوای شهرستان‌های استان کرمانشاه به غیر از پاوه و کنگاور در شرایط استاندارد قرار دارد.

ورود موج کم رطوبت به استان

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به ورود موج کم رطوبت دیگری در روز‌های دوشنبه و سه شنبه به جو منطقه، غبار غلیظ و گسترده برای استان کرمانشاه در این روز‌ها پیش بینی کرد.

فیروز دولتشاهی گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی هوای استان کرمانشاه امروز شنبه، غبارآلود در بعضی ساعات همراه با وزش باد و رشد ابر خواهد بود که پیش بینی می‌شود از بعدازظهر به تدریج از غلظت غبار در نقاط مختلف استان کاسته شود.

در روز یکشنبه پدیده قابل ملاحظه‌ای برای استان کرمانشاه نخواهیم داشت.

به دنبال این وضعیت، در روز‌های دوشنبه و سه شنبه موج کم رطوبت دیگری جو منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این موج مجدداً شرایط را برای تقویت میدان‌های باد و نفوذ غبار به جو استان کرمانشاه فراهم خواهد کرد و انتظار می‌رود؛ غبار نسبت به امروز، با غلظت و گستردگی بیشتری، سبب کاهش دید و کیفیت هوا در استان کرمانشاه می‌گردد.

در روز‌های چهارشنبه تا جمعه اگر غباری در استان کرمانشاه مشاهده شود؛ غالباً رقیق خواهد بود.

در روز‌های دوشنبه تا چهارشنبه دمای هوا در استان کرمانشاه به طور نسبی کاهش و در سایر روز‌های هفته به آرامی افزایش می‌یابد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار