آسیب‌پذیری ایران نسبت به تغییرات اقلیمی

رئیس مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت گفت: آسیب‌پذیری ایران نیز نسبت به تغییرات اقلیمی، بیش از حد متوسط جهان است.

حمیدرضا آقاباباییان گفت: مطالعات گسترده زیست محیطی نشان‌دهنده آن است که ایران یکی از کشور‌های در معرض تغییر اقلیم می‌باشد و آسیب‌پذیری ایران نیز نسبت به تغییرات اقلیمی، بیش از حد متوسط جهان است.

رئیس مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت دانشگاه علوم پزشکی دزفول می گوید: افزایش گرمای کره زمین و افزایش تعدد و شدت نوسانات آب و هوایی (امواج گرمایی، بارش‌های سیل آسای لحظه ای، سیل، طوفان) و خشکسالی در کشور نشان‌دهنده بروز روزافزون اثرات گرمایش جهانی و تغییر اقلیم در کشور است.

به گفته آقاباباییان نتایج مطالعات نیز حاکی از اثرات مضر تغییر اقلیم و مخاطرات ناشی از آن بر سلامت انسان‌های در معرض می‌باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی دزفول هدف از افتتاح این مرکز که برای اولین بار در کشور اتفاق افتاده است اینچنین تشریح کرد.

مرکز تغییر اقلیم و سلامت مشترک دانشگاه علوم پزشکی دزفول و دانشگاه علوم پزشکی تهران با توان علمی متخصصان حوزه‌های مختلف و سلامت پژوهشگران و محققان در صدد ارزیابی اثرات مخاطرات ناشی از تغییر اقلیم بر سلامتی،
 ترسیم نقشه خطر، پيشگيری و ارتقاء سلامت،افزایش سازگاری،  کاهش آسیب و آمادگی در برابر مخاطرات با نگاه ملی می‌باشند.

مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت با ۲ مرکز تحقیقاتی دیگر در روزچهارم خردادماه با حضور جمعی از مسئولان محلی استانی و وزارت بهداشت به بهره برداری می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.