استاندار ایلام مطرح کرد

لزوم استفاده از ظرفیت‌ها به منظور توسعه شهرستان چوار

استاندار ایلام گفت: منابع عظیم نفت و گاز و پتروشیمی، طبیعت بکر، جنگل و مرز و غیره، شهرستان چوار را به یکی از مناطق مهم برای توسعه در استان قرار داده است که باید تلاش شود از این ظرفیت‌ها جهت توسعه این منطقه استفاده شود.

حسن بهرام نیا در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر چوار که با حضور معاون امور عمرانی استاندار برگزار شد با اشاره به موقعیت شهرستان چوار گفت: شرایط جغرافیایی موجب شده چوار در موقعیت مناسبی قرار گیرد و خداوند موهبت‌های فراوانی را به این شهرستان عطا نموده است.

او گفت: منابع عظیم نفت و گاز و پتروشیمی، طبیعت بکر، جنگل و مرز و غیره ، شهرستان چوار را به یکی از مناطق مهم برای توسعه در استان قرار داده است که باید تلاش شود از این ظرفیت‌ها جهت توسعه این منطقه استفاده شود.

استاندار ایلام با عنوان این مطلب که امکان شروع فعالیت بازارچه مرزی هلاله شمالی با ایجاد زیرساخت‌های لازم در حد قابل قبولی فراهم شده، گفت: مرز هلاله شمالی در راستای ایجاد مشوق برای تجار و مرزنشینان در این منطقه راه اندازی شده است.

بهرام نیا با اعلام این خبر که بر اساس قانون ۱۴۰۱ سهم عوارض و مالیات مسقیما به حساب شهرستان‌ها واریز خواهد شد، گفت: پیمانکاران را موظف کرده ایم تا حساب‌های خود را در استان ایجاد کنند و این امر برای توسعه استان و ایجاد اشتغال بسیار مهم و حائز اهمیت است.

او با اشاره به ضرورت توجه به بخش بهداشت و درمان شهرستان گفت: در ملاقات با وزیر کشور تلاش کردیم مجوز احداث درمانگاه شبانه روزی با مساعدت وزارت نفت اخذ شود و امید داریم که این امر به زودی محقق شود.

استاندار ایلام با اشاره به تنش آبی موجود در استان و شهرستان چوار گفت: در بحث مشکل آب چوار با وزیر نیرو مذاکره کرده‌ایم و مصوبات خوبی برای بهبود وضعیت آب این شهرستان تنظیم شده است.

او در خصوص استقرار پارک پروپیلن نیز گفت: اگر شرایط جعرافیایی اجازه دهد این پارک در چوار احداث خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.