موافقت آلمان و ایتالیا با پرداخت هزینه‌های گاز روسیه به روبل

آلمان و ایتالیا به شرکت‌های ملی خود اجازه دادند تا حساب‌هایی به روبل در گازپروم بانک روسیه باز کنند تا از طرح جدید پرداخت گاز طبیعی پیروی کنند.

خبرگزاری رویترز روز جمعه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که آلمان و ایتالیا به شرکت‌های ملی خود اجازه داده اند تا حساب‌هایی به روبل در گازپروم بانک روسیه باز کنند تا از طرح جدید پرداخت گاز طبیعی پیروی کنند و مانع از قطع عرضه شوند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که لهستان، بلغارستان و به تازگی فنلاند از پذیرش سازوکار پرداخت جدید روسیه خودداری کردند و در نتیجه جریان گازشان از روسیه متوقف شد. این اقدام پس از گفتگو با کمیسیون اروپا توسط بروکسل تایید شد و نقض تحریم‌هایی که اتحادیه اروپا علیه مسکو به سبب درگیری در اوکراین اعمال کرده است، قلمداد نمی‌شود.

در طرح جدید پرداخت روسیه، از خریداران گاز کشور‌های «غیر دوست» که روسیه را تحریم کرده اند خواسته شده است در گازپروم بانک روسیه حساب باز کنند. سپس آن‌ها می‌توانند وجوه را به واحد پول مورد نظر خود سپرده گذاری کنند که بانک آن را به روبل تبدیل و به گازپروم منتقل می‌کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که برلین به وارد کنندگان گاز در آلمان اطلاع داده است که می‌توانند حساب‌هایی به روبل برای پرداخت گاز روسیه باز کنند، البته تا زمانی که پرداخت‌هایی که به گازپروم بانک انجام می‌دهند به ارز روسیه نباشد.

بنا بر گزارش ها، دولت ایتالیا نیز در حال مذاکره با کمیسیون اروپا بوده است و پس از آن شرکت انرژی ایتالیایی اِنی اعلام کرد روند افتتاح حساب در بانک روسیه را آغاز کرده است که یک حساب به یورو و دیگری به روبل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
پوتینو عشقه
Poland
7891
۱۰:۱۲ ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
وزیر گاز پوتین من هستم. گاز احتمالا میفروشیم ولی نیمی روبل نیمی طلا. البته که اول پول و طلا بعدا گاز. خریدار هستید یا نه؟ وقت ندارم.
آخرین اخبار