در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

ناهماهنگی میان ارشاد و سازمان مالیاتی باعث عدم حضور برخی از ناشران در نمایشگاه شد

مدیر انتشارات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی گفت: محرومیت از نمایشگاه کتاب جلوی کسب درآمد انتشارات را تا حدودی گرفت.

کیانوش بیرانوند مدیر انتشارات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی گفت:  طبق قانون ناشران از پرداخت مالیات معاف هستند اما  ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب نیاز به دریافت کد اقتصادی داشتند که کد فقط در صورت پرداخت مالیات به آنان داده می‌شد و به  دلیل این موضوع تعدادی از ناشران در سی و سومین دوره از نمایشگاه کتاب حضور پیدا نکردند.

به گفته او میان وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی و سازمان امور مالیاتی ناهماهنگی وجود دارد که در نمایشگاه بین المللی کتاب شاهد آن بوده ایم. کد مالیاتی نیازمند یک سری ردیف بودجه است و انتشاراتی مثل ما که دارای ردیف بودجه نیستند بودجه بگیر عمومی محسوب خواهند شد که از ردیف بودجه‌ی عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این بودجه پرداخت می‌شود.

بیرانوند گفت: محرومیت از نمایشگاه کتاب  جلوی کسب درآمد انتشارات را می گیرد و طبیعی است که اکثر ناشران برای دریافت کد مالیاتی به اداره‌ی مالیات مراجعه کنند.

مدیر انتشارات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی گفت: با این شرایط یقینا در سال آینده مالیات برای ما درنظر گرفته می‌شود، متاسفانه این ناهماهنگی نه تنها در این زمینه بلکه در موضوعات دیگر وجود دارد، جای تعجب دارد مصوبه‌ای که دولت اعلام کرده است و به عبارتی مجلس آن را به صورت آیین نامه به دولت اطلاع داده به صورت صحیح اجرا نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار