کسر سهیمه آرد نانوایی‌های متخلف

فرماندار آران و بیدگل گفت: با نانوایی‌هایی که گران‌فروشی، کم‌فروشی، تعطیلی خودسرانه و فروش آرد خارج از شبکه توزیع آرد را انجام دهند، برخورد قانونی می‌شود و از سهمیه ماهیانه آردشان کسر می‌شود.

علی اکبر رضایی گفت: نانوایانی که به صورت خودسرانه و خارج از دستورالعمل صنف نانوایان، اقدام به تعطیلی واحد صنفی خود کرده و عدم پخت نان داشته باشند، با آنان برخورد قاطع قانونی می‌شود.در صورت گزارش از سوی شهروندان و مشاهده این تخلّف از سوی بازرسان، به ازای هر روز تعطیلی خودسرانه سه روز از سهمیه آرد اختصاصی نانوای متخلف کسر و به سهمیه دیگر نانوایان اضافه می‌شود.

به گفته او  کنترل و نظارت مستمر بر کیفیت آرد و فعالیت نانوایی‌ها و آموزش مهارت‌های لازم به نانوایان از ضروریات است و ۹۷ مورد بازرسی از نانوایی‌های  شهرستان در فروردین و اردیبهشت ماه امسال انجام شده ، ساز و کار بازرسی از نانوایی‌ها توسط دستگاه‌های نظارت باید به گونه‌ای باشد که بازدید‌ها در بازه‌های زمانی کوتاهتر و پرتعدادتر انجام و رسیدگی به گزارشات تخلف و برخورد قاطع با متخلفان دراولویت قرار گیرد.

از ابتدای امسال  ۲۰ پرونده تخلف تعطیلی خودسرانه و کم فروشی نانوایی‌های شهرستان آران و بیدگل تشکیل شده و  با نانوایی‌هایی که گران‌فروشی، کم‌فروشی، تعطیلی خودسرانه و فروش آرد خارج از شبکه توزیع آرد را انجام دهند، برخورد قانونی می‌شود و از سهمیه ماهیانه آردشان کسر می‌شود.

رضایی بر ضرورت مشارکت جدی دستگاه‌های متولی به ویژه جهاد کشاورزی، صمت، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، مراکز بهداشت، اتحادیه نانوایان و بسیج اصناف تأکید کرد و گفت: نصب تابلو اطلاعات ضروری از قبیل ساعات کار و تعطیلی نانوایی‌ها، قیمت و وزن نان و شماره تماس رسیدگی به شکایات مردمی، در ورودی نانوایی‌ها و در معرض دید مشتریان یک ضرورت به شمار می‌رود و جهاد کشاورزی و اتاق اصناف، مسئولیت نظارت مستمر و برخورد قانونی با متخلفان را برعهده دارد.

 شهروندان در راستای تقویت مسئولیت اجتماعی خودشان، در صورت مشاهده هرگونه تخلف احتمالی از سوی نانوایان، موارد را به اداره جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، شبکه بهداشت و درمان، تعزیرات و یا فرمانداری این شهرستان اطلاع دهند و یا شکایت خود را از طریق سامانه ۱۲۴ به گوش مسئولان برسانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.