جلوه‌ای از کمک‌های خیرین زرین دشتی به نوعروسان

خیران زرین دشتی در راهی کردن نوعروسان به خانه بخت جلوه هایی از مهربانی را خلق کردند.

خدمت بی منت خیران و کمیته امداد با خلق جلوه‌های بی نظیر از همدلی در روزهایی که معیشت مردم با نوسانات زیادی روبرو و بازار اجناس و لوازم خانگی دچار التهابات شدیدی شده است، همچنان تداوم دارد.

از هر قشری در تحقق این مسیر آمده بودند و هرآنچه در توان داشتند بکار گرفته و از تمامی ظرفیت این نهاد مردمی برای کمک به آسیب دیدگان و نیازمندان بهره جستند و با کمک‌های انسان دوستانه خود تصویر زیبای همدلی را بر آشیانه تازه بنا شده نوعروسان مددجوی تحت حمایت کمیته امداد آویختند.

آن ها آغوش مهربانی گشودند، دست در دست هم دادند تا گره‌ای از مشکلات خانوارهای نیازمند دارای دختران و پسران دم بخت باز کنند و مرهمی بر زخم‌های زندگی آنان باشند.

مراکز نیکوکاری شهرستان زرین دشت با جذب خیران دوشادوش کمیته امداد و با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به  نیازمندان  هر آنچه در توان داشتند بکارگرفتند تا مرهمی بر دردهای نیازمندان و محرومان باشند.

به همین منظور کمیته امداد زرین دشت در اقدامی با برپایی همایش تجلیل از فعالین مراکز نیکوکاری به پاس قدردانی از تلاش‌های انسان دوستانه خیران، یکصد سری جهیزیه که با مشارکت خیران و کمیته امداد  زرین دشت تهیه شده بود به نوعروسان تحت حمایت این نهاد اهدا کرد.

صالحی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان زرین دشت گفت: از ابتدای امسال تاکنون یکصد جهیزیه به ارزش ریالی  ۳۵۰ میلیون ریال  از سوی کمیته امداد امام  و خیران زرین دشتی به دختران دم بخت تحت پوشش این نهاد انقلابی اهدا شد.

او گفت: هر سری جهیزیه دارای پنج وسیله از جمله تلویزیون، اجاق گاز، یخچال، جاروبرقی و ماشین لباسشویی بوده که به مددجویان شهرستان زرین دشت اهدا شده است.

صالحی گفت: پارسال بیش از ۱۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های تحت پوشش این نهاد اهدا شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان زرین دشت گفت:  ۵  هزار و ۷۰۰ خانوار را در زیر چتر حمایتی خود قرار داده است، 

او گفت: ازدواج جوانان و ترویج فرهنگ ازدواج آسان می‌تواند در پایداری زندگی زوج‌های جوان و کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر باشد.

جهش منابع اعتباری تسهیلات کم بهره برای مددجویان

صالحی گفت: منابع اعتباری تسهیلات کم بهره برای مددجویان از جهش بسیار خوبی برخوردار بوده و می‌تواند به منظور توانمند شدن خانوارهای مددجویی تاثیر  بسیاری داشته باشد.

صالحی میزان تسهیلات اختصاص یافته سال جاری به این نهاد برای پرداخت وام‌های کم بهره (۴ درصدی) به مددجویان تحت حمایت زرین دشت را ۴۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این مقدار تسهیلات به منظور کار آفرینی و اشتغال پایدار مددجویان این شهرستان در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام غلامرضا دروندپور  امام جمعه زرین دشت نیز گفت: ازدواج و فرزند آوری یکی از مسائل مهمی است که همیشه مورد توجه نسل جوان جامعه است، زیرا باید روی این موضوع سرمایه گذاری کرد.

او گفت: یکی از مسائلی که جوانان را با توجه به علاقمندی به تشکیل زندگی مشترک از ازدواج دلسرد می‌کند، دغدغه‌های جدی عروس و دامادها برای تهیه جهیزیه بوده که با توجه به گرانی‌های حاکم در بازار و بحث اشتغال، خیران باید در این زمینه نقش ارزنده خود را ایفا کنند.

محمد جواد عسکری نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی  گفت: باید با رفع بروکراسی‌های اداری در پرداخت تسهیلات کمیته امداد به جوانان زمینه ازدواج آنان فراهم شود.

 او گفت: در دیدار با سید مرتضی بختیاری رئیس کل کمیته امداد کشور تقاضای ۵ هزار فقره تسهیلات ارزان قیمت یکصد میلیون تومانی برای اشتغال جوانان شهرستان‌های داراب و زرین دشت را داده ایم.

یک هزار و  ۵۰۰ فقره تسهیلات ارزان قیمت برای شهرستان زرین دشت در نظر گرفته شد

عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: با رایزنی‌های انجام شده  یک هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات ارزان قیمت برای شهرستان زرین دشت در نظر گرفته شده که بزودی عملیات پرداخت آنان آغاز می‌شود.

او گفت: به همین منظور همه مسئولان باید مثل دوران دفاع مقدس شبانه روز برای رفع مشکلات جوانان و رفع موانع پیش روی زندگی مشترک آنان تلاش کنند.

شهرستان زرین دشت به مرکزیت حاجی آباد با جمعیتی نزدیک به ۸۰ هزار نفر در ۲۷۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار